ÒBIT
Mor l'arquitecte Joan Bassegoda, el catedràtic de Gaudí
Va dirigir les obres de restauració de la Casa Batlló, el parc Güell, el Palau de la Música i el Liceu, entre altres

Joan Bassegoda, a la càtedra Gaudí, el 2002. /
L'arquitecte Joan Bassegoda Nonell, una de les màximes autoritats en la vida i obra d'Antoni Gaudí, va morir aquest dilluns a Barcelona als 82 anys, segons ha informat aquest dimarts l'Associació d'Amics de Gaudí.
Nascut a Barcelona el 1930, Bassegoda Nonell es va llicenciar a l'Escola Tècnica Superior d'Arquitectura de Barcelona (ETSAB) el 1956 i el 1966 va ser elegit president de l'Associació d'Amics de Gaudí.
El 1968 va obtenir la càtedra d'Història de l'Arquitectura de l'ETSAB i va ser nomenat director de la Reial Càtedra Gaudí-UPC,càrrec que va ocupar fins que es va jubilar l'any 2000, quan va ser designat conservador vitalici de la càtedra, per passar el 2010 a ser-ne director honorari.
Com a responsable de la Càtedra Gaudí durant gairebé 40 anys, Bassegoda Nonell va ser un dels màxims divulgadors de l'obra del gran arquitecte modernista i un dels principals experts en la restauració de les seves obres.
Així, com a arquitecte, es va especialitzar en la restauració de monuments i edificis històrics, tant gaudinians --Casa Batlló,parc Güell,Casa Calvet o lacripta de la Colònia Güell-- com medievals --catedral de Barcelona,Santa Maria del Mar,monestir de Poblet-- o d'èpoques més recents, com el Palau de la Música Catalanao elTeatre del Liceu.
Notícies relacionadesBassegoda Nonell va escriure una trentena de llibres i prop de 1.500 articles dedicats a la història de l'arquitectura i, sobretot, a l'obra i vida de Gaudí. Entre els seus llibres destaquen 'Guia de Gaudí' (1970), 'La catedral de Barcelona' (1973), 'Història de l'arquitectura' (1976), 'La Pedrera de Gaudí' (1980), 'El gran Gaudí' (1989) i 'Gaudí o espai, llum i equilibri' (2002).
L'arquitecte també va ser membre i president de la Reial Acadèmia de Belles Arts de Sant Jordi, de les acadèmies de San Fernando de Madrid i Santa Isabel de Sevilla i va rebre la Medalla de Oro de las Bellas Artes.
- Va visitar Salamanca, Valladolid, Lleó i Galícia L’estiu del Papa per Espanya a bord d’una furgoneta: així va recórrer Prevost Espanya amb una tenda de campanya
- Oriol Pujol inicia un nou projecte empresarial
- Protecció al consumidor El Govern espanyol endureix l’atac contra les conegudes com a trucades ‘spam’
- Apunt ‘Ajo y agua’
- Urbanisme L’avinguda de Roma renaixerà el 2027 com a bulevard per passejar
- Article del conseller de Política Lingüística Un pacte per fer créixer el català, per Francesc Xavier Vila
- Rampes nocturnes: per què es produeixen, quines són les causes i què he de fer?
- Xarxa de pederàstia Els educadors que tractaven la menor tutelada violada pel 'Pelicot català' van descobrir al seu mòbil fotos i vídeos dels abusos
- Nou decret El Govern ajorna la pujada de la taxa turística pendent del suport dels Comuns
- De 7Cases Detinguda una administradora de finques per apropiar-se de 256.246 euros de 14 comunitats de veïns