ÈXIT D'UNA DE LES COMPETICIONS MÉS POPULARS

La Cursa Bombers persegueix una fórmula per seguir creixent

La prova se celebrarà demà amb la inscripció limitada a 15.000 participants

Els organitzadors no volen que l'auge vagi en detriment de la qualitat

1
Es llegeix en minuts
JOAN CARLES ARMENGOL
BARCELONA

Morir d'èxit no és una possibilitat que els organitzadors de la Cursa Bombers tinguin prevista. Però el gran auge que ha tingut la carrera barcelonina, una de les més populars malgrat la seva joventut --demà compleix 10 anys--, obligaran la firma Nike i l'Ajuntament de Barcelona, socis en l'organització, a buscar solucions per donar resposta al progressiu augment de demanda dels participants.

La carrera de demà sobre 10 quilòmetres, amb sortida i arribada a l'avinguda Marquès d'Argentera, just davant de l'estació de França, va haver de tancar la inscripció 10 dies abans de la celebració perquè ja s'havia arribat a la xifra de 15.000 atletes. Aquest és el límit que els mateixos convocants van imposar per garantir el nivell de qualitat amb què volen servir els participants, que han doblat el nombre en menys de tres anys (vegeu el gràfic adjunt). "Volem continuar creixent, però no fer-ho a costa de no poder seguir oferint la mateixa qualitat", assegura Albert Baronet, director de màrqueting i esports de Nike.

PETITS RETOCS

Notícies relacionades

De moment, per a la carrera de demà s'ha retocat lleugerament el recorregut per fer coincidir els punts de sortida i arribada en una avinguda més àmplia que el passeig de Picasso, lloc on acabava abans. Els corredors tindran un ampli avituallament al quilòmetre 5, a la Gran Via --pràcticament entre Urgell i Aribau--, i cronometratge cada quilòmetre. A més, s'evitaran cruïlles o cantonades perilloses, tot plegat sense que el recorregut es ressenti en la seva rapidesa: fa dos anys, el kenyà Peter Kamais (que serà una altra vegada favorit) va aconseguir amb 27,29 minuts la millor marca mundial de l'any en una prova en ruta de 10 quilòmetres.

Buscar carrers més amples (o amb més carrils disponibles), buscar altres zones o ampliar l'horari d'arribada són algunes de les idees que s'estudien per no morir d'èxit.