El Barça es queixa a la UEFA pel caos organitzatiu del retorn

El desordre va enxampar de ple uns 5.000 aficionats entre la una i les 5 del matí

Cues d’aficionats a l’hangar de Schönefeld, de matinada.

Cues d’aficionats a l’hangar de Schönefeld, de matinada. / FABREGAS23 / TWITTER

2
Es llegeix en minuts
JORDI TIÓ / BARCELONA

Indigne d'un país com Alemanya, que presumeix de ser un model d'organització en tot, i impropi de la UEFA. Així de caòtic va ser el retorn de milers de seguidors del Barça, especialment de matinada, arran de la pèssima organització de les autoritats aeroportuàries berlineses i la falta d'encert de l'entitat que munta la Champions, la competició de clubs més glamurosa del món. Res a veure, per descomptat, amb el que van haver de patir els culers per tornar a casa.

El desastre va ser tan gran, evidenciat especialment a través de les xarxes socials per molts dels afectats, convertint Twitter i Facebook en el mur de les lamentacions, que el Barça va presentar una queixa formal a la UEFA per denunciar que les autoritats alemanyes havien incomplert les condicions pactades per a la sortida dels aficionats.

EL CLUB DEMANA DISCULPES / «No es van oferir els serveis mínims que ha de tenir una instal·lació aeroportuària», cosa que lamentablement va arribar a afectar persones amb discapacitat. A part de les queixes, el Barça també va demanar «disculpes als socis i aficionats per les molèsties ocasionades per aquests incidents».

El caos principal es va produir de matinada al Berlin Exhibition Center de l'aeroport de Schönefeld, una terminal fora de servei que es va habilitar expressament per als xàrters blaugrana i també per a vols regulars. L'enorme hangar fins i tot va arribar a semblar petit quan de matinada s'hi van concentrar uns 5.000 barcelonistes, afectats pel coll d'ampolla format pels taulells improvisats per entregar les targetes d'embarcament així com pels controls de seguretat, dels quals només en funcionaven cinc dels més de 10 que hi havia instal·lats.

A això s'hi va unir el retard i algunes cancel·lacions, fet que al final va propiciar que molts avions s'omplissin campi qui pugui sense que molts passatgers ocupessin els seients que els corresponien, una situació incomprensible que va acabar propiciant problemes entre el mateix passatge ja dins d'algun aparell al produir-se fins i tot alguna duplicitat de targeta d'embarcament. Diversos Mossos d'Esquadra de paisà que viatjaven en un vol fins i tot van haver de recórrer a la seva autoritat.

CAP RESPONSABLE / Un problema que es va produir de matinada i també de bon matí, quan les cues no eren tan notables però sí les esperes. Per exemple, almenys dos avions van sortir amb una hora i mitja de retard. Res a veure, no obstant, amb el que van patir els que marxaven de nit. Alguns culers se'n van anar després de la final cap a l'aeroport i van arribar a casa tocades les vuit del matí.

Notícies relacionades

Els responsables de l'agència oficial del Barça van denunciar que «en cap moment es va poder contactar amb responsables de l'aeroport ni tampoc de la UEFA a la terminal per resoldre les incidències i poder presentar les reclamacions».

Les queixes també es van derivar per no haver-hi servei de megafonia, ja que estava feta malbé, i el preu abusiu de les ampolles d'aigua.