DORI DORI

Croissants que alimenten dades

La pime de brioixeria industrial, amb seu a Badalona, fabrica 25.000 peces per hora

abertran46288553 -innovacion181217131558

abertran46288553 -innovacion181217131558

1
Es llegeix en minuts
M. B.

Sabia que era un sector madur, però també estava convençut que, amb l’adequada transformació de la producció, el col·lectiu de petits i mitjans fabricants de brioixeria, la majoria poc professionalitzats, oferia una gran oportunitat de negoci. Franc Andreu, amb experiència en multinacionals del sector de l’alimentació, va comprar a finals del 2009 un petit obrador de pastisseria a Badalona que tenia "molta maquinària, però era poc eficient". Nou anys després d’aquesta operació, Dori Dori presumeix de tenir una fàbrica 4.0.

Una vegada digerit l’endeutament  que va requerir la compra, va abordar el canvi productiu. Va adquirir el local adjacent i va construir una nova fàbrica de 3.000 metres quadrats. Tot el procés (elaboració de la massa, laminació, fermentació –que requereix un temps de repòs i unes condicions determinades de temperatura i humitat– forn, fred i farcit) està automatitzat. "La fàbrica és com un carrusel, amb diferents estacions. Les safates amb els productes van d’una estació a l’altra. No hi ha temps morts ni estocs intermedis", afirma Andreu. Dori Dori produeix actualment 25.000 unitats per hora, en dos torns, més del doble que abans de l’automatització. Ha mantingut la plantilla, però ha invertit intensivament en formació perquè els empleats poguessin passar d’un treball manual a controlar màquines i sensors.

Segona fase de la transformació digital

Notícies relacionades

La companyia, que té un ampli catàleg de brioixeria, que va dels croissants als gossos, passant per les ensaïmades i les napolitanes, ha iniciat la segona fase de la transformació digital. Ajudada en aquest procés per PIMEC, Dori Dori està analitzant com treure profit de la informació que proporciona lasensorització de la fàbrica, identificar les dades rellevants i els paràmetres clau per abordar els reptes que el mercat de la gran distribució li exigirà per interconnectar sistemes.

Dori Dori té unes 30 botigues franquiciades, però el gruix de la producció és marca blanca per a distribució. La companyia treballa en un projecte de marca per a un canal més gurmet i obrir-se a l’exportació.

Temes:

+Innovació