Portada

Actualitat

Esports

Cultura

Extra

Entre tots

Vídeos

Serveis

Com aconseguir milions de 'likes', segons Beyoncé i Cristiano

La cantant i el futbolista firmen les fotos amb més 'm'agrada' d'Instagram i un tutorial per aconseguir un festival de clics. ¿Els filons? Drama, xou i obstetrícia

periodico

No avorrirem a ningú amb la murga que cada any es lliura a Instagram una espècie de conferència de Bretton Woods que, a base de seguidors i likes, acaba regulant les rela­cions comercials i financeres d’aquestes marques globals que són les ce­lebritats. Cal dir, però, que els últims 12 mesos la disputa per l’hege­monia l’ha guanyat Beyoncé -1 milió de ­dòlars per post, segons els analistes-, que juntament amb els altres reis del clickbait (o ciberesquer) ha donat pistes de com celebrar un festí milionari de clics. Aquí tenim, doncs, uns quants tutorials per anar a la caça major de m’agrada.  

Tutorial 1. Si has de tenir un fill, organitza una anunciació extrema. Ja ho deia un informe de la Wharton Business School, que, després de llegir-se 7.000 articles de The New York ­Times durant tres mesos, va arribar a la conclusió que el contingut positiu es viralitza més que el negatiu. ¿I què hi podia haver més animós que Beyoncé -amb vel, llenceria i filtre a l’estil David LaChapelle- anunciant que tindria bessons? La foto s’ha emportat el gran botí de m’agrada de l’any -11,2 milions-; ha inspirat centenars de mems; s’ha propagat com la influença per webs, revistes i diaris, i ha arrencat fins i tot agraïdes salves de pe­riodistes com Hadley Freeman. "¿Heu vist el que tenim aquí fora? Un erm ­apocalíptic. El naturalisme no és útil. ­Necessitem fabulositat extrema ­­-deia des del seu púlpit de The Guar­dian-. I Beyoncé, agenollada davant una corona de flors amb vel i roba interior, és pràcticament el requisit mínim per passar els pròxims cinc minuts". Una altra anunciació, la de Khloé Kardashian -8,5 milions de likes-, no ha fet tant per l’escapisme de la humanitat, però també ha tingut la seva fabulositat extrema al mostrar com, amb la manicura adequada, unes ungles es poden convertir en un perillós arsenal de navalles. 
 
Tutorial 2. Si arribes tard per a l’anunciació, fes una alerta del naixement (des del paritori).

Georgina Rodríguez, Cristiano, el petit Cristianinho i la petita Alana. 

És el que va fer puntualment Cristiano Ronaldo el dia que va aconseguir el seu gran banquet anual de m’agrada (11,1 milions), qui justifica, segons els consultors, que guanyi 500.000 euros per foto a Instagram. La imatge segur que l’heu vist per tot arreu. Ell i el nen gran encara amb la gorra verda, i la mare amb els ulls pintats i havent de somriure a un pam de la càmera -després de passar, recordem-ho, per una cesària programada en un dia lliure del futbolista-, tot pel clickbait de Cristiano. De fet, el jugador sempre té a punt la carta de la sagrada família. ¿Què va fer el mateix dia que va transcendir que Hisenda creu que ha comès quatre delictes fiscals que, al sumar gairebé 15 milions, haurien de comportar el seu ingrés a la presó? Doncs ali­near al sofà els seus tres lactants -dos nascuts a l’estiu per ventre de lloguer- i penjar la foto amb el peu: "Estic pres d’aquests bonics nadons". En un altre món -sens dubte millor- se l’hauria penalitzat amb el menyspreu o la indiferència. Però no: al nostre, consagrat a l’adoració malaltissa dels milmilionaris, encara va comptabilitzar 5,2 milions de m’agrada

Tutorial 3. Si no hi ha anunci obstètric, revisa el teu historial hospitalari.

Selena Gómez, amb la seva donant, l'actriu Francia Raisa, que li va donar un ronyó, a la foto que va compartir a Instagram. 

Selena Gómez, a qui aquest any Beyoncé li ha pres el tron de ferro d’Instagram, assegura que va penjar la foto del seu trasplantament de ronyó per "compartir" la seva recuperació, no per disputar-li a ningú l’hegemonia. Sigui com sigui, Gomez, afectada de lupus, va difondre la foto del postoperatori que es va fer amb la seva donant i amiga Francia Raisa... i es va anotar 10,4 milions de likes. A banda d’això, res extraordinari. Per als seus 132 milions de seguidors, cada un dels seus moviments té rang d’esdeveniment: van saludar amb 8 milions de m’agrada la seva aparició amb The Weeknd en el festival de Coachella i amb 7,7 la seva nova melena platí.


Tutorial 4. Apunta’t a l’estilisme 'épatant' i, de tant en tant, fes una mica de drama.

Rita Ora, amb tovallola i barnús del cordovès Palomo Spain, en els premis MTV Europa. / AP / JOEL RYAN

Ja ho sabeu: recórrer al xou en el vestir és el que feia Lady Gaga quan es va inventar el dress code de bistecs i el que fa Rita Ora quan arriba als premis MTV acabada de sortir de la dutxa. "¿Saps que portes una tovallola al cap i un barnús?", la va saludar Shawn Mendes. "¡Sí! ¡I diamants!", li va replicar ella, amb vuit milions penjats al coll i tovalloles del cordovès Palomo Spain. També busca espectacle i clics Kendall Jenner, cap de les instamodels, quan, a la recerca de l’extra de likes, agafa el camí més planer i es fa una foto en banyador amb el peu "84º", en al·lusió als graus de l’obertura del camal.

Però ¿sabeu? Com dèiem, la notorietat, a més de xou, demana drama. I drama és precisament el que imparteix Kendall quan, per exemple, diu que necessita desintoxicar-se de les xarxes i, després d’emetre fins i tot videoconferències des del seu propi armari, tanca la seva web i la seva aplicació. O quan Selena Gomez privatitza el seu compte o, després d’una festa esbojarrada a Coa­chella, desterra d’Instagram col·legues com les germanes Jenner Taylor Swift per centrar-se, atenció, en la seva "carrera i l’Església". Si Douglas Sirk veiés per al que ha acabat servint el melodrama.

Outbrain