Portada

Actualitat

Esports

Cultura

Extra

Entre tots

Vídeos

Serveis

TECNOLOGIA PER A TOTHOM

Més de 120 activitats acostaran el Mobile World Congress als ciutadans

Els 10 districtes de la ciutat acolliran xerrades, tallers, cursos i exposicions sobre tecnologia

La Mobile Week Barcelona estrena aquest any un programa especial dedicat als més petits

JORDI COTRINA

El Mobile World Congress (MWC), la fira de tecnologia mòbil més gran del món, tornarà a Barcelona del 26 de febrer a l’1 de març. Barce-lona serà el centre de les mirades de mitjans de tot el món, i en el congrés es definiran les bases de la tecnologia del futur de la mà dels líders del sector. De tota manera, el ciutadà pot sentir-se una mica exclòs d’un congrés professional l’entrada més barata del qual es dispara fins als 799 euros. Per això, l’any passat la Mobile World Capital Barcelona va decidir impulsar una sèrie d’iniciatives que acostessin als ciutadans tot el que es tractarà al congrés. És la Mobile Week Barcelona, i aquest any torna multiplicant per quatre l’oferta d’activitats.

La Mobile Week Barcelona fusionarà art, ciència i tecnologia del dia 15 al 24 de febrer vinent, just abans de l’inici de la fira. En aquests 10 dies, més de 120 activitats acostaran als ciutadans els canvis que comporten la transformació digital, el futur de la tecnologia o l’impacte que té sobre la societat actual. L’aposta és important després de l’èxit de la passada edició: es passarà de 30 activitats a 120, amb la previsió de multiplicar per vuit el nombre d’assistents, fins a uns 16.000.

La Mobile Week planteja una programació transversal de 120 activitats gratuïtes que es portaran a terme en 90 espais (40 l’any passat) de tots els districtes de Barcelona (museus, centres cívics...), encara que per primera vegada aquest any se celebraran també alguns actes a l’Hospitalet de Llobregat i a Sant Adrià de Besòs. Seran ponències, xerrades, taules rodones, exposicions d’art, tallers i jornades infantils que invitaran a abordar els reptes, els límits i les oportunitats de la transformació digital.

Carlos Grau (Mobile World Capital Barcelona), Gerardo Pisarello (Ajuntament de Barcelona) i Juan Baselga (Mobile World Capital Barcelona). / RICARD FADRIQUE

«Un dels objectius del nostre Govern municipal era acostar la fira als ciutadans, i aquesta Mobile Week connectarà la tecnologia amb cada un dels districtes de Barcelona», va destacar el tinent d’alcalde de l’Ajuntament de Barcelona, Gerardo Pisarello, en la presentació. Segons Pisarello, la Mobile Week servirà per mostrar als barcelonins «els beneficis de la tecnologia i el progrés científic», però també per reforçar el posicionament de Barcelona com «el gran hub tecnològic i científic del sud d’Europa» en un context en què l’MWC viurà «la seva edició més connectada al conjunt de la societat».

Quatre eixos

La Mobile Week  d’aquest any es dividirà en quatre eixos. Primer, hi haurà un programa dedicat a debatre en xerrades i conferències sobre la revolució digital i les seves implicacions (mWeek Talks). En segon lloc, se celebraran tallers sobre aspectes concrets de tecnologia, robòtica i ciència (mWeek Lab). Tercer, tindrà lloc un programa consistent en visites guiades a diferents espais d’innovació, exposicions d’art, sessions de cine i la mostra El futur quotidià, que recull 10 creacions d’artistes emergents que han unit art i tecnologia i que exposaran la seva obra al Barcelona Disseny Hub (mWeek Gallery). I per últim, per primera vegada aquest any se celebrarà la mWeek Kids, una sèrie d’activitats per a tota la família.

A més a més, una altra de les novetats d’aquesta edició és l’obertura de portes d’espais significatius de la ciutat relacionats amb la tecnologia. Així, es podrà participar en visites guiades al Barcelona Supercomputing Center, al Cibernarium, al Parc Tecnològic de Barcelona Activa o al Pier 01, la casa de les start-ups.

«Serà una Mobile Week màgica», segons va remarcar en la presentació el director general de la Mobile World Capital, Carlos Grau. Segons Grau, «la Mobile Week és una gran oportunitat perquè tindrà lloc pocs dies abans que comenci l’esdeveniment de telefonia més gran del món, que celebrarà aquest any la seva edició més gran» (més de 100.000 visitants i amb un impacte econòmic de 470 milions d’euros a la ciutat), i per fer arribar als ciutadans «el projecte que té Barcelona de liderar la transformació, de fer de la ciutat un gran laboratori de proves de noves tecnologies com el 5G».

El pressupost de la Mobile Week serà de 235.000 euros (35.000 dels quals de patrocinadors), més del doble que la passada edició (100.000 euros). 

L’Hospitalet s'uneix a la GSMA per interpretar la revolució digital

L’Ajuntament de l’Hospitalet de Llobregat i la GSMA –l’associació que agrupa la indústria mòbil mundial i que organitza el Mobile World Congress (MWC)– també organitza un programa paral·lel al congrés que inclou activitats relacionades amb el Mobile World Congress però per als ciutadans durant els dies previs a la fira. El programa es denomina #LHMobileTech, i tindrà lloc del 15 al 23 de febrer.

La quarta edició d’aquest programa, que en aquesta ocasió porta per títol La revolució de les comunicacions mòbils, pretén «difondre les novetats, els treballs i les investigacions relatives al món del mòbil i de la tecnologia en general a diferents col·lectius i sectors de la ciutat», segons va informar en una nota el consistori. El programa combina xerrades, ponències, tallers, demostracions i també presentacions de start-ups.

Outbrain