Portada

Actualitat

Esports

Cultura

Extra

Entre tots

Vídeos

Serveis

CONSUM

Mercadona reforça el seu lideratge a Espanya amb un 24,1% de quota de mercat

Darrere la cadena de Juan Roig s'hi situa Carrefour, amb el 8,7% de quota

Oscar Garrido Serra

Mercadona va tancar el 2017 sent el supermercat favorit dels espanyols. La cadena valenciana va acabar l’any amb un 24,1% de quota de mercat, cosa que suposa guanyar 1,2 punts de quota respecte d’un any abans.

Segons l’informe Balanç de la distribució i el Gran Consum 2017 de Kantar Worldpanel, nou de cada 10 llars espanyoles han comprat algun producte almenys una vegada als supermercats de la firma de Juan Roig durant l’any passat, que concentra el 20% de la venda de frescos que es venen a Espanya.

A Mercadona el segueix en la classificació Carrefour, amb una quota de mercat del 8,7%, cosa que suposa dues dècimes més que l’any passat i li permet consolidar la segona plaça, gràcies al pes guanyat per l’adquisició d’hipermercats al Grupo Eroski. El Grupo Dia se situa en la tercera plaça amb el 8,2% de la quota de mercat, i cau en aquest cas tres dècimes. La caiguda és similar a la que registra el Grupo Eroski, que aconsegueix el 5,6% del mercat.

Per la seva part, la cadena de supermercats Lidl continua creixent en la distribució espanyola després de pujar dues dècimes i arribar al 4,3% de quota del mercat, impulsada per la seva aposta per créixer en totes les tendències del mercat.

Auchan, amb Simply i Alcampo, cau un 0,1% fins a arribar al 3,5% de quota mercat i aposta per la proximitat i les marques per salvar la caiguda dels hipermercats. Per la seva part, els supermercats regionals creixen un 0,3% el 2017, fins a arribar a l’11,4% del mercat, cosa que els permet seguir guanyant posicions i confirmar-se com una alternativa al consumidor a l’oferir productes frescos de qualitat, proximitat i marques de fabricant.

En general, el sector del gran consum va créixer un 1,3% el 2017, impulsat per una demanda més gran dels consumidors i per l’interès pels productes i hàbits de consum saludables, segons el text.

Per un altre costat, la marca del distribuïdor torna a créixer fins a representar el 36,4% del valor del gran consum (tres dècimes més). 

Outbrain