La 66a edició de la Mostra

Michele Placido fracassa amb un film sobre el maig del 68

1
Es llegeix en minuts
N. S.
VENÈCIA

Diferents motius no estrictament fílmics –bàsicament, complir amb la quota de cine italià– expliquen que la Mostra decidís torturar-nos ambIl gran sogno, que s’acosta al maig del 68 com si es tractés d’un episodi molt llarg deCuéntame –és a dir, abusant del melodrama i les simplificacions i fent cas omís de l’anàlisi o

Notícies relacionades

l’(auto)crítica–. Preguntat ahir per la sorpresa que suposa que una pel·lícula sobre ideals revolucionaris estigui produïda per Berlusconi, el director Michele Placido es va encendre d’ira i, cridant de mala manera, va llançar improperis contra la premsa. Més li hauria valgut dedicar tota aquesta energia a la pel·lícula.

Així mateix, quina mala sort que Venècia es decidís a incloure George A. Romero en la competició precisament amb la pitjor de les seves pel·lícules de zombis. Presentada ahir,Survival of the deadestà mancada d’idees originals (els coquetejos amb elwesternsón un fiasco), de distinció formal, del tipus de metàfora que va convertir les entregues prèvies en comentaris polítics i, encara pitjor, d’ensurts ogagseficaços. Però al festival li interessava comptar amb un mestre de la sèrie B en el concurs i així presumir de modern.