The Climate Plegde

Ja són 5 les companyies espanyoles en el compromís amb el clima d’Amazon

Acciona, Prosegur i Hotelbeds se sumen a la llista de la qual ja formen part Cabify i el Betis

Ja són 5 les companyies espanyoles en el compromís amb el clima d’Amazon
4
Es llegeix en minuts
El Periódico

El projecte de sostenibilitat impulsat per Amazon i l’organització Global Optimism continua sumant adeptes a poc a poc. La iniciativa The Climate Pledge, fundada el 2019, ha anunciat la incorporació de 20 nous membres, amb la qual cosa la xifra de companyies allistades s’eleva a 53 arreu del món. 

D’aquest total, cinc són espanyoles. Acciona, Prosegur i Hotelbeds s’uneixen a Cabify, que forma part del projecte des de l’1 de desembre del 2020, i al Real Betis Balompié, que va inaugurar la participació espanyola el 22 de setembre del 2020.

Amb aquest pas, les cinc fan seu el compromís del gegant tecnològic: arribar a zero emissions netes de carboni per a l’any 2040.

¿Com ho faran?

En el cas d’ Acciona, s’ha fixat reduir les seves emissions directes i de consum energètic el 60% entre el 2017 i el 2030, i minimitzar les emissions de la cadena de valor fins al 47%. «Necessitem urgentment que més empreses es comprometin amb vies de creixement regeneratives i amb zero emissions netes de carboni per evitar l’amenaça d’un canvi climàtic catastròfic i irreversible», ha declarat José Manuel Entrecanales, president de l’empresa de solucions sostenibles. 

Al seu torn, Prosegur i la seva filial Prosegur Cash emprendran plans per retallar el seu impacte ambiental, generar ocupació de qualitat, garantir la salut i seguretat dels seus treballadors, complir la normativa i el respecte als drets humans, i el bon govern. Una de les seves línies d’acció concreta és la descarbonització de la seva flota de vehicles. Per a això està introduint vehicles híbrids i elèctrics en les seves operacions i flotes comercials, i ha presentat el primer camió blindat 100% elèctric del món. També està limitant el consum de plàstics i impulsant el reciclatge de plàstics i olis.

«No només estem compromesos amb fer del món un lloc més segur, tenint cura de les persones i les empreses, sinó que també reconeixem l’acció urgent que es necessita per protegir i recuperar el nostre planeta», ha explicat Christian Gut, conseller delegat de Prosegur.

Finalment, Hotelbeds s’està centrant a accelerar la transició del sector dels viatges cap a la sostenibilitat i en l’actualitat compta amb més de 15.000 propietats de la seva cartera certificades com a sostenibles. En paraules de Joan Vilà, president executiu de l’empresa, «reconeixem la nostra responsabilitat crítica de protegir el nostre planeta i les destinacions on operem i creiem que és el moment de redoblar la nostra inversió per crear un futur més sostenible». 

¿Com ho estan gestionant les dues adhesions espanyoles del 2020? El Betis ha posat en marxa plans per reduir les seves emissions, com per exemple la instal·lació d’un sistema d’il·luminació intel·ligent a l’estadi Benito Villamarín, i s’ha proposat disminuir la utilització de plàstic d’un sol ús. 

Quant a Cabify, la companyia de mobilitat urbana és neutra en carboni al compensar el 100% de les emissions que genera, tant amb la seva operació corporativa com amb els viatges que es reserven a través de l’aplicació. A més, segons va anunciar al desembre, té per objectiu promoure l’electrificació de les seves flotes col·laboradores a Espanya i Amèrica Llatina –per al 2025 i 2030, respectivament.

Els compromisos

Cada una de les organitzacions signants de The Climate Pledge es troba en una fase diferent del seu camí cap a les zero emissions netes de carboni, però totes estan aplicant canvis d’alt impacte basats en la ciència per ajudar a descarbonitzar les seves cadenes de valor, incloent la innovació en l’economia circular, el desplegament de solucions d’energia neta i la mobilització de les cadenes de subministrament per arribar a emissions zero el 2040.

«A l’unir-se a The Climate Pledge, els signants no només estan declarant el seu compromís amb el futur, sinó que també estan marcant el camí cap a accions i inversions significatives que crearan llocs de treball, estimularan la innovació, regeneraran l’entorn natural i ajudaran els consumidors a comprar productes més sostenibles», planteja Christiana Figueres, excap de canvi climàtic de l’ONU i sòcia fundadora de Global Optimism.

Actualment són 53 les companyies adherides al projectes, procedents de 18 sectors i 12 països diferents. A més d’Amazon i les cinc espanyoles, n’hi ha d’altres com IBM, Henkel, Mercedez-Bens, Siemens, Verizon, Uber o Schneider Electric.

De forma general, a l’afegir-se al projecte d’Amazon i Global Optimism totes elles es comprometen a:

- Mesurar i informar regularment sobre les emissions de gasos amb efecte d’hivernacle.

Notícies relacionades

- Implementar estratègies de descarbonització, en línia amb l’Acord de París, a través de canvis i innovació reals en els seus negocis, que incloguin millores en l’eficiència, l’ús d’energies renovables, la reducció de materials i altres estratègies per eliminar les seves emissions de carboni.

- Neutralitzar les emissions restants amb compensacions addicionals, quantificables, reals, permanents i socialment beneficioses per arribar a la neutralitat en emissions abans del 2040.

Temes:

Especial ODS