Solució tecnològica de nsign.tv

Digitalitzar la cartelleria a la botiga per a una comunicació a mida amb el client

  • La plataforma omnicanal al núvol nsign.tv permet als seus usuaris crear, programar i reproduir contingut multimèdia a la seva xarxa de pantalles

Digitalitzar la cartelleria a la botiga per a una comunicació a mida amb el client

Activos

5
Es llegeix en minuts
María Refojos
María Refojos

Redactora del suplement 'actius'

ver +

Amb la pandèmia, no hi ha hagut cap sector productiu que s’hagi ‘lliurat’ de la digitalització. Tampoc el detallista, que ha hagut de reaccionar davant la necessitat d’ampliar i optimitzar els canals de comunicació amb els seus clients i potencials usuaris. 

Situar la convergència entre el món ‘online’ i ‘offline’ com a prioritat per a les empreses va ser una de les principals conclusions amb les quals es va tancar la vuitena edició del Retail Forum, congrés de referència per al ‘retail’ a Espanya. Si la tendència més puixant és, en aquests moments, ser capaç d’incorporar la tecnologia en l’estratègia de negoci, la ‘start-up’ catalana nsign.tv fa anys que advoca per això. «Vam ser pioners en aquesta indústria a Espanya i som en part ‘culpables’ que cada vegada hi hagi més pantalles als comerços», assegura Toni Viñals, CEO i fundador de nsign.tv, especialitzada en el mercat de digital signage (cartelleria digital). 

¿En què van ser els primers, exactament? En el desenvolupament i implementació de solucions digitals per a la comunicació de productes, ofertes, aforaments o qualsevol altre tipus de contingut en espais i establiments físics tan dispars com una botiga de roba, una pizzeria o un cine. Primer, a través de la seva matriu Netipbox Technologies des del 2006. I després, el 2017, quan decideixen fer un salt cap a una especialització més gran i innovació tecnològica i funden nsingn.tv, com a spin-off de Netipbox. 

Amb l’impuls financer de nous inversors i un préstec d’Enisa, emprenen el desenvolupament en R+D i model de negoci, a més de posicionar-se en altres països. «El 2018 va, decidir crear nsign.tv com a producte i llicenciar-lo a través de tercers. Gràcies a aquest pas hem pogut arribar a Europa, USA i LATAM de forma molt ràpida», descriu Viñals. 

Nsign.tv és una plataforma omnicanal al núvol que els clients contracten per mostrar continguts digitals (vídeo, imatges, plantilles html5, àudios) en qualsevol tipus de pantalla en aparadors, lineals, oficines, sales d’espera o habitacions d’hotel. «Des del moment en el qual s’inicia i es connecta a la xarxa, nsign.tv permet als seus usuaris crear, programar i reproduir contingut multimèdia per tota la seva xarxa de pantalles, actualitzar-lo en temps real i controlar l’estat d’aquestes, tot de forma remota», assenyala el directiu.  

Les funcionalitats van des d’un CMS de continguts, fins a la creació de ‘playlists’ i graelles de programació, fins a sincronització de pantalles o analítica d’emissió de continguts, fonamental per mesurar els impactes dels mitjans audiovisuals. L’objectiu és aconseguir una comunicació pràcticament a mida per a cada client. En paraules de Viñals, «el repte és que els departaments de màrqueting i comunicació de les empreses puguin centrar-se a pensar el contingut adequat per a cada tipus de client i moment del seu ‘customer journey’ en l’espai físic, en el què comunicar». 

En aquest sentit, des de la companyia especifiquen que a través d’intel·ligència artificial, Big Data i IoT es posen a disposició de l’usuari el nombre d’interaccions, augment de les entrades de clients a una botiga o augment de vendes del producte publicitat en aquell moment, entre d’altres. Aquestes dades són accessibles des del ‘dashboard’ personalitzat, que permet fer un seguiment a temps real tant dels continguts com dels resultats. «La nostra experiència –indica Viñals– ens diu que s’aconsegueix el ROI (retorn de la inversió) en menys de 12 mesos».  

Els productes de nsign.tv es venen a través de ‘partners’ certificats, amb un preu recomanat per al client final de 240 euros anuals per llicència en la versió SaaS, i de 349 euros en un únic pagament en la versió ‘lifetime’, que van dissenyar i van llançar durant la pandèmia per donar servei a petits negocis.

«La pandèmia desgraciadament va tancar alguns dels sectors on es troben els nostres comptes més grans com és el de la restauració, però en va accelerar d’altres com el de l’alimentació, que no només mai va tancar sinó que va necessitar accelerar la seva digitalització amb noves solucions, o el del ‘retai’l, que va aprofitar el tancament per invertir i preparar-se per a la reobertura», detalla Toni Viñals. 

De la mà d’aquest impuls, l’empresa va tancar el 2020 amb un augment del 30% en la seva facturació i esperen «que l’enlairament postpandèmia sigui de més del 100%», afirma el seu CEO i fundador. Segons explica, tot i que les indústries més avançades en la digitalització sempre han sigut el ‘retail’ i la restauració, moltes d’altres «s’estan posant les piles i estan accelerant la seva transformació». I això es veu en la diversitat dels clients de nsign.tv. Fins ara, nsign.tv treballa amb grans marques en restauració: grup Areas, Domino’s Pizza, Unilever, Freshperts o Pizza Market. També en ‘retail’, amb acords amb Ikea, Munic o Nespresso; i en supermercats, amb Bon Preu, Plusfresc o Ametller Origen. Però també són presents en l’oci, treballant amb empreses com Cines Filmax o Cinépolis (a Mèxic, el Brasil i els EUA); en hostaleria, amb Iberostar, Grup Sehrs o Vilars Rurals, i en hospitals com Vall d’Hebron o clíniques Vithas. 

«Els ajudem a vendre més, a reduir costos i a millorar l’‘engagement’ de la marca amb els seus clients», assegura Viñals, que afegeix que els mitjans audiovisuals atrauen dues vegades més l’atenció que la publicitat tradicional en paper gràcies a la possibilitat d’incorporar moviment i so. «Si a més li sumem les capacitats que oferim en nsign.tv com crear efectes envoltants o d’interactuar amb l’audiència fins i tot de forma segmentada i personalitzada, l’‘engagement’ es triplica», afegeix.

Notícies relacionades

La solució tecnològica nsign.tv va aconseguir convèncer el 2020 Lanzadera, l’acceleradora i incubadora d’empreses Juan Roig, el 2020, nsign.tv va ser elegida entre més de 1.700 projectes aplicants per a la fase Growth de Lanzadera, l’acceleradora i incubador d’empreses de Juan Roig. Aquest any han quedat finalistes, juntament amb tres empreses internacionals més, en la categoria ‘Best New Company’ dels Inavation Awards, els premis més importants del món en el sector de la tecnologia audiovisual professional.

I han tancat una aliança amb el fabricant japonès de pantalles professionals iiyama, en virtut del qual s’integrarà nsign.tv de sèrie a les pantalles de digital signage de la companyia nipona. Aquest acord, destaca Viñals, els «obre la porta» a tots aquells mercats a Europa i l’Orient Mitjà on iiyama és present, a més del Japó. I a Espanya, els seus plans passen per consolidar-se com «la solució líder» en cartelleria digital.

Temes:

Empreses