empresa emergent immobiliària

Arriben els pisos a mida

Viviendea prepara l’entrega de la primera promoció en què els compradors han dissenyat casa seva

Arriben els pisos a mida
3
Es llegeix en minuts

L’empresa emergent Viviendea permet que els compradors de vivenda dissenyin a mida el seu pis amb més de 2.800 variables. La plataforma funciona com els configuradors dels fabricants d’automòbil i facilita escollir fins a l’últim detall de la casa. El sistema elimina la incertesa que tenen els promotors al llançar un projecte perquè saben des de l’inici quants diners estan disposats a gastar-se els seus clients i què és exactament el que volen.

L’objectiu és aconseguir el 100% de les vendes abans de l’inici de les obres. El primer projecte completament a mida de Viviendea s’entrega en nou mesos. És un edifici de 24 vivendes al barri de Benimaclet de València en el qual els compradors han pogut triar els metres que li dediquen a la cuina o al saló.

Cada immoble té un preu ja que el valor s’ajusta segons els extres inclosos. La companyia ja té en marxa uns altres dotze projectes i està en plena expansió nacional després de validar amb èxit el seu model de negoci.

Trencar amb models antics

El fundador de l’empresa, l’arquitecte i aparellador Sergio López, va tenir la idea al 2015, tot i que ha necessitat cinc anys per madurar-la per les reticències del sector promotor. L’empresa emergent va ser a Lanzadera (l’acceleradora del president de Mercadona, Juan Roig) el 2018 i el 2019, i es va constituir el juliol del 2020 com a mercantil per començar a operar. L’empresa tecnològica té actualment deu treballadors (la majoria desenvolupadors informàtics) i l’any passat va facturar 100.000 euros.

Sergio López explica que ja han arribat a acords amb noranta empreses del sector (promotores, constructores, despatxos d’arquitectes, immobiliàries i rajoleres com Pamesa i Cifre Cerámica) i aquest any tenen l’objectiu de facturar 1,4 milions d’euros amb el desenvolupament de més de mil vivendes.

«Ens ha costat validar el model de negoci perquè el sector promotor és molt conservador i reticent als canvis, però la pandèmia ha accelerat la digitalització quatre o cinc anys», assegura. L’empresa cobra als promotors des de 990 euros per cada vivenda venuda. Els usuaris no paguen per la utilització de la plataforma. Els clients trien la localitat i el barri on volen viure i a partir d’aquell moment decideixen com és la casa que busquen. El sistema dona la possibilitat d’optar per pisos construïts en règim de cooperativa o impulsats per una promotora tradicional.

«Viviendea ofereix 2.800 interaccions. És igual que configurar un cotxe abans de comprar-lo. Al promotor no li encareix la construcció i es garanteix la venda. És un canvi de model. Fins ara, les promocions residencials es llancen amb dues qualitats o dos colors. Nosaltres oferim la possibilitat que cada client decideixi la superfície que s’adapta a les seves necessitats», apunta.

En la primera promoció que ja està en la seva fase final de construcció una persona discapacitada que utilitza cadira de rodes ha pogut dissenyar la vivenda a mida. «Si es configura en la primera fase del projecte tot és molt més senzill», destaca López. El fundador de Viviendea incideix que el model que han desenvolupat permet validar si hi ha demanda en una determinada zona i si és sòlida.

«Evita riscos als promotors perquè poden predir per endavant la viabilitat del projecte. Alguns promotors diuen que cal col·locar la grua per vendre. Això és un error, primer han de comprovar com és la demanda», remarca López.

Les simulacions al cercador de Viviendea revelen que els compradors busquen immobles d’entre tres i quatre dormitoris, un 80% vol terrassa (una tendència que ja es donava abans del confinament) i la meitat aposta per cuina oberta al menjador i l’altra meitat per tancada.

Notícies relacionades

«El nostre sistema indica en una determinada promoció quines són les preferències. No és qüestió de fer quinze pisos amb cuina oberta i quinze amb cuina tancada. La clau és saber per endavant en una promoció concreta quines són les preferències», afegeix el director de la firma.

A Madrid les zones més buscades pels usuaris de la plataforma són Nuevo Norte, Salamanca i Chamberí; a Barcelona els clients volen viure a Sant Martí, l’Eixample, Gràcia i Sarrià; i a València la demanda es concentra a Mestalla, Benimaclet, Russafa i Campanar.