A la Zona Franca
Protesta contra l’obertura del mòdul de dones al CIE de Barcelona
Un centenar de persones es concentra davant el centre per tornar a demanar que tanqui
Més d’un centenar de persones s’han concentrat aquest dissabte al migdia davant el Centre d’Internament d’Estrangers (CIE) de Barcelona contra l’obertura del mòdul de dones. Han expressat que continuaran denunciant «l’entramat carcerari colonial que violenta i priva de llibertat les persones migrants a l’Europa Fortalesa».
Els Col·lectius Antiracistes Organitzats –que han convocat la concentració– han llegit un manifest en el qual han exigit el tancament definitiu dels CIEs i la derogació de la llei d’estrangeria. Consideren que és «un dels mecanismes legals que permet i legitima aquestes violències esculturals racistes».
Els congregats han exhibit cartells contra el centre. Hi havia escrits lemes com ara ’Tancament dels CIEs ja’, ‘Contra el sistema capitalista, heteropatriarcal, colonial’ i ‘Per la llibertat: no als CIEs’.
- Al minut Sánchez: «La pregunta no és si hem de continuar. La pregunta és com no ho hem de fer»
- Al minut Guerra de l’Iran | L’atac a un vaixell de càrrega paralitza el pla d’evacuació d’Ormuz mentre Israel continua atacant el Líban
- Al minut Guerra Ucraina-Russia, en directe, ultima hora | Ucraina rep els primers 3.200 milions deuros del prestec europeu, anuncia Von der Leyen
- PAGAMENTS EN COMERÇOS Entra en vigor el pagament per Bizum a les botigues: així funciona el nou sistema i l’app per pagar en comerços i grans superfícies
- Investigació de la UAB Un estudi conclou que l'absentisme dels universitaris te motius emocionals
