Bàsquet
La Copa, un «revulsiu» per «posar al dia» els pavellons de Badalona
L’Ajuntament ha firmat un acord de col·laboració amb la Diputació de Barcelona per 1,5 milions d’euros per a aquest propòsit
L’alcalde de Badalona (Barcelonès), Rubén Guijarro, va qualificar la Copa del Rei 2023 de «revulsiu» per «posar al dia» els pavellons esportius de la ciutat, després de firmar aquest dimecres un acord de col·laboració amb la Diputació de Barcelona per 1,5 milions d’euros per a aquest propòsit. El regidor badaloní va dir que la celebració de la competició a la ciutat fa «més fàcils» aquest tipus d’inversions. El consistori badaloní va pagar 1,7 milions de cànon a l’ACB per ser la seu del «gran esdeveniment esportiu de l’any vinent» a la ciutat.
L’alcalde de Badalona va explicar que serà al setembre quan es donaran a conèixer els projectes executius de cada instal·lació i que els 1,5 milions que aportarà la Diputació aniran «preferentment» a la millora dels poliesportius de la ciutat. «El parc esportiu de la ciutat acumula més d’una dècada sense inversió i, sobretot, del manteniment necessari. La Copa és un revulsiu per capgirar aquesta aquesta situació», va recordar Rubén Guijarro.
A més d’aquesta inversió, Guijarro va anunciar que pròximament es presentaran dues subvencions a través dels fons europeus Next Generation per «remodelar de manera íntegra» la piscina Mireia Belmonte per 2,5 milions d’euros, així com el pavelló Ausiàs March per valor de 6 milions d’euros. Precisament, el pavelló Ausiàs March, on jugava el Joventut abans de traslladar-se al Palau Olímpic, és una de les tres instal·lacions candidates a acollir la Minicopa Endesa junt amb el de la Plana i el de Llefià.
Notícies relacionadesLa seu triada es coneixerà «durant aquest mes», segons Guijarro. «L’organització de l’ACB ha visitat les tres instal·lacions i en els pròxims dies vindrà una delegació amb el seu president, Antonio Martín, al capdavant per acabar de tancar aquests serrells», va afegir el regidor.
Llegeix totes les notícies de Badalona a EL PERIÓDICO Badalona
- L’agenda Què fer aquesta setmana a Barcelona: els millors plans
- Fins el 24 de setembre Festes de Santa Tecla 2026 a Tarragona: guia de tots els actes que no et pots perdre
- Al minut Guerra Ucraina-Russia, en directe, ultima hora | Ucraina rep els primers 3.200 milions deuros del prestec europeu, anuncia Von der Leyen
- Al minut Guerra de l’Iran | L’atac a un vaixell de càrrega paralitza el pla d’evacuació d’Ormuz mentre Israel continua atacant el Líban
- Tour El retorn més esperat: Oasis anuncia una nova gira amb dos concerts a Barcelona
