LA PREGUNTA
¿S'ha convertit l'incendi d'Horta de Sant Joan en una arma política?
El drama d'Horta de Sant Joan
claus de la investigació de l’incendi dels ports
EDITORIAL
tu i jo som tres
Les finances de l’esport rei
Set x set
mirador
EDITORIAL
EDITORIAL
Els dies vençuts
Les mesures del Govern contra la recessió
La roda
LA CRISI HÍDRICA|ENTREVISTA AMB MARCELINO IGLESIAS, PRESIDENT D'ARAGÓ
--Tant discutir si hi ha transvasament o no, el cas és que aigua de l'Ebre anirà a Barcelona.
--El 1981 es va fer un transvasament d'aigua de l'Ebre a Tarragona. Ara, sense augmentar ni un litre la dotació d'aquell transvasament, es redistribueixen els cabals per resoldre temporalment una urgència a Barcelona uns mesos.
--La semàntica té la seva importància. Vostè va criticar el PP per anomenar el transvasament transferència.
--I hi seguim donant molta importància. Per això defenso que això no és un transvasament, sinó una reassignació del que sí que va ser un transvasament a una altra conca el 1981. ¿Per què ara no hi ha transvasament? Perquè el que es fa, sense treure ni un sol litre de la conca de l'Ebre, és redistribuir els cabals ja concedits. Per tant, hi va haver un transvasament, però ara no n'hi ha.
--El PP aragonès, que creu que aquesta obra és un transvasament, li recorda cada dia que el 2002 vostè va dir que dimitiria si el seu partit recolzava una cessió d'aigua.
--Recordo molt bé les meves paraules. Estic convençut que els aragonesos han diferenciat sempre, i ho seguiran fent, perquè tenen molt sentit comú, que una cosa és un transvasament per regar o fer urbanitzacions o fer camps de golf al Mediterrani, i que una altra cosa és, amb caràcter temporal, resoldre un problema d'aigua d'una ciutat de cinc milions d'habitants que està en una comunitat de la conca de l'Ebre.
--Llavors, ¿no convocarà una manifestació, com li demanen?
--Tindria molt difícil anar a una manifestació en contra de resoldre un problema d'aigua puntual en una ciutat d'una comunitat de la conca de l'Ebre. Evidentment, a aquesta manifestació no hi assistiré.
--L'obra costarà 180 milions d'euros. Són molts diners per només uns mesos. ¿De veritat creu que serà temporal?
--Sens dubte, perquè Barcelona està acabant la construcció de la seva dessalinitzadora i perquè ho diu el decret. I aquest decret s'ha de convalidar al Congrés.
--¿Li fa por quedar-se sol en les votacions, com ho va estar en el passat el PP?
--No em fa por. Estic tranquil amb el que faig i amb el que he defensat. Si es tractés d'un nou transvasament, que assignés un sol litre més d'aigua de l'Ebre a les conques internes de Catalunya, no tindria cap dubte del que caldria fer: anar al Tribunal Constitucional. Però això no és així. L'informe dels serveis jurídics de l'Estat ha determinat que no s'afecta l'Estatut de l'Aragó i que aquesta obra no és un transvasament.
--Sí, però els serveis jurídics de la Diputació General d'Aragó podrien dir una altra cosa.
--No crec que els serveis jurídics de l'Estat siguin uns titelles.
Enllaços Recomanats
Pisos y Casas |Juegos | Venca.es conecta con la moda | Hoteles | Oferta formativa | Apuestas Deportivas stanjames.es | Despedidas Soltero - Soltera | Organización eventos - organización fiestas | Hoteles | Vuelos | Álbum Digital – Fotos | Barcelona tickets | Vuelos baratos | Entradas Barcelona | Jamón ibérico | Vehículos de ocasión | Jamón ibérico | Proteja ahora su casa por sólo 99€ | Botemanía - Bingo, Casino, Tragaperras