Comerç

Un estudi puntua amb un notable l'oferta comercial existent a Terrassa

L'enquesta indica que les llars egarenques valoren amb un 7,47 l'oferta comercial de la ciutat

4
Es llegeix en minuts
EL PERIÓDICO / TERRASSA

L'estudi 'Hàbits de Consum i Compra', impulsat per l'Ajuntament de Terrassa i la Diputació de Barcelona, indica que l'oferta comercial a nivell municipal es valora de manera molt positiva entre la població i obté una puntuació mitjana de 7,47, en una escala de 0 a 10, superant així la mitjana del conjunt del Vallès Occidental (7,02) i de la província de Barcelona (7,24).

L'informe s'ha realitzat partint de 1.200 enquestes efectuades entre el 17 de gener i el 16 de març de 2017 als diferents districtes de la ciutat. L'Ajuntament de Terrassa, a través del Servei de Comerç, està interessat a obtenir dades que permetin una aproximació als hàbits de consum de la població i “així poder establir futures accions que ajudin a consolidar, dinamitzar i promocionar el sector comercial a la ciutat”.

El desglossament dels resultats mostra com, a nivell de barris, l'oferta comercial existent obté una valoració mitjana de 6,38 sobre 10, superant la mitjana del Vallès Occidental (5,93) i situant-se lleugerament per sota de la mitjana de la província de Barcelona (6,74). Les llars ubicades al Districte 1 són les que valoren millor l'oferta comercial existent (7,18), seguides del Districte 5 (6,71), el Districte 6 (6,57), el Districte 4 (6,30), el Districte 2 (5,83) i el Districte 3 (5,11).

Pel que fa a valoracions més específiques i també relacionades amb l'oferta comercial a Terrassa, les persones enquestades puntuen amb un notable aspectes com els horaris comercials (7,89 sobre 10), la professionalitat dels comerciants (7,60), la varietat de l'oferta existent a la ciutat (7,39) o la seva qualitat (7,35).

En canvi, altres indicadors relacionats amb l'oferta comercial de la ciutat, com la disponibilitat d'estacionament en zones comercials o el preu dels aparcaments en aquestes zones, apareixen com alguns dels aspectes a millorar segons les persones enquestades.

El tinent d'alcalde de Cultura, Innovació i Projecció de la Ciutat i regidor de comerç, Amadeu Aguado, considera que "aquestes dades indiquen que Terrassa presenta una oferta comercial molt valorada per la població i que per a la majoria d'egarencs les compres de proximitat, al seu barri o lloc de residència són en la majoria de les ocasions, la seva primera opció”. 

Aguado també afegeix que "l'estudi ens permetrà conèixer amb més detall aquests hàbits de consum i, d'aquesta forma, poder estudiar futures accions que permetin consolidar, enfortir i millorar el comerç local, buscant en el mateix temps la millor experiència de compra possible per als consumidors i consumidores".

Hàbits de compra

Pel que fa als hàbits de compra, l'estudi destaca que la proximitat és un factor fonamental en la localització de les compres d'alimentació o dels productes més quotidians. D'aquesta manera, la majoria de les persones enquestades fa les compres d'alimentació fresca (83,3%), la resta de productes alimentaris (78,3%) i els productes quotidians no alimentaris (77,7%) al seu barri de residència. Mentre que l'equipament i els complements personals (60,1%) i equipament de la llar (52,9%) s'acostuma a comprar en altres barris o zones del mateix municipi o bé desplaçant-se fins a altres poblacions.

Segons les dades recollides a l'estudi, els productes alimentaris es compren un cop per setmana, mentre que aquells més quotidians no alimentaris s'acostumen a adquirir una vegada al mes i els equipaments i complements personals una vegada cada 3 o 6 mesos.

També relacionat amb els hàbits de compra, la major part de les persones enquestades acostumen a adquirir els productes d'alimentació i aquells més quotidians de dilluns a dijous (37,2%), els divendres (27,1%) o bé ho fan indistintament durant la setmana sense fixar un dia concret (23,1%).

En canvi, la compra d'aquells productes no quotidians i que tenen a veure amb l'equipament de la persona o de la llar s'acostumen a fer en dissabte (35,2%) o al llarg de la setmana (40,9%). En aquest sentit, l'estudi indica que la franja horària en la qual les persones enquestades acostumen a fer les seves compres està compresa en horaris al matí (fins a les 13 h) o a la tarda (a partir de les 17 h).

Quant a la despesa mensual en productes d'alimentació i aquells més habituals, la mitjana de les llars de Terrassa se situa en els 443,2 euros (aproximadament 5.318 euros anuals), tot i que s'observen variacions importants depenent del tipus de llar (unipersonal, amb parella, amb fills, etc.) La xifra està per sobre de la mitjana de la comarca (440,7 euros) i també de la registrada a la província de Barcelona (420,2 euros). En el cas de Terrassa, el Districte 1 és el que registra la mitjana més elevada de despesa mensual en alimentació amb una xifra de 457,3 euros, mentre que al Districte 2 aquesta mitjana se situa en els 404,3 euros.

L'estudi també destaca la importància de disposar de comerços on poder adquirir productes ecològics, de proximitat o directament del productor.

Notícies relacionades

Les xifres també indiquen que fins a un 39,5% de les llars enquestades han fet alguna compra per internet durant l'últim any, entre les quals destaquen principalment les llars de parelles amb fills menors i majors de 18 anys.

Més notícies de Terrassa

Temes:

Consum Comerç