Anar al contingut

Motociclisme

Com si pilotessis la moto de Márquez

El mundial de MotoGP es decideix a València en alta definició, que emet Movistar+

El desplegament de Dorna TV permetrà viure el GP de Xest como mai abans

Emilio Pérez de Rozas

zentauroepp40887716 p gina de televisi n mundial motos cheste valencia 10 novi171110183400

periodico

Considerat a tot el món una de les millors retransmissions esportives del moment, elogiat en totes les cites tecnològiques i convertit en una referència per saber com, de quina manera i amb quin desplegament tècnic i material s’ha de realitzar, el senyal televisiu del Mundial de MotoGP és, en aquests moments, motiu d’estudi en totes les televisions del món. Per això, en pagament per visió (PPV), o en obert i, fins i tot, en les dues versions, atès que hiha cadenes, especialment a l’Àsia, que ofereixen en PPV Moto3 i Moto2 i, en obert, MotoGP, o a la inversa, el senyal de demà del GP de València que decideix el títol mundial de la categoria reina entre el català Marc Márquez (Honda), gran favorit, o l’italià Andrea Dovizioso (Ducati) cobrirà tot el planeta a través de 90 cadenes de televisió, que entraran a entre 30 i 40 milions de llars.

MAI VIST

Espanya, València, Xest, el revirat escalèxtric del traçat de Ricardo Tormo, serà el plat, l’escenari, el teatre del principal desplegament tecnològic que mai s’ha vist en el món del motor, perquè no solament es desplegaran 141 càmeres de televisió (de les quals 141 seran on board: 69 a MotoGP, 17 a Moto2 i 6 a Moto3, entre altres, helicòpter inclòs), sinó que n’hi haurà 21 al llarg dels 4.005 metres del traçat i 11 a la personalització de les diferents cadenes líders arreu del món.

La bomba, perquè Dorna TV sempre es guarda una bomba, és l’últim crit en alta definició (HD) camí, és clar, del 4K, que el Mundial espera poder utilitzar completament el 2019 i que Movistar TV posarà en marxa la primavera que ve. I aquest estil, aquesta qualitat, aquesta fantasia en imatges i so inèdits, o gairebé inèdits, es plasmarà en un nou sistema, molt complex però espectacular, de quatre lents (càmeres), quatre electròniques, sincronitzades, que ofereixen, més o menys, la mateixa sensació que la càmera de 360, però en realitat virtual. Es tracta, segons els experts, «de convertir la realitat virtual en pur directe». La portarà el francès Johann Zarco, autèntic protagonista de la temporada, rookie de l’any i, quan es connecti, el teleespectador tindrà la sensació d’anar assegut a una velocitat de 300 km/h a la Yamaha del francès perquè les quatre lents a la vegada li oferiran tot el que envolta la moto de Zarco i el mateix Johann.

«Estem molt contents de com ens ha anat el Mundial i de l’àmplia difusió que han tingut els 17 grans premis que hem ofert fins al moment», assenyala Manel Arroyo, Managing Director de Dorna TV. «Del més orgullós que estem és de la gran, enorme, col·laboració i complicitat que existeix amb totes les televisions que posseeixen els drets del directe i per això, en el futur, bé ¡ja!, estem implementant la nostra col·laboració per estendre la imatge a les xarxes socials i implicar-nos en la difusió de tot el que passa en MotoGP».

INTERACTUAR

«En aquest sentit –assenyala Sergi Sendra, Senior Director de Dorna TV–, hem fet un pas més en aquesta carrera de Xest aconseguint, cosa que no és fàcil a l’aire lliure, una tribuna sencera, de 2.600 aficionats, amb cobertura de wifi perquè els espectadors puguin interactuar durant la carrera amb nosaltres o amb les aplicacions que vulguin». Sendra explica que en el desplegament d’aquest diumenge hi intervenen 300 persones, 70 d’elles ja instal·lades, amb altíssima tecnologia, a la seu de Dorna Sports SL a Sant Just Desvern, molt implicats en el tema de social media.

«L’esforç», agraeix Arroyo, «és de tots, de tothom, fàbriques, escuderies, enginyers, tècnics, mecànics i pilots, és clar, que faciliten que els nostres experts puguin col·locar aquests elements que fan màgia televisiva a les seves motos, cosa que implica, evidentment, més pes i complicació per a la seva feina». Al final, tots busquen captivar els teleespectadors d’aquests 30 o 40 milions de llars. 

Temes: Movistar+

0 Comentaris
cargando