ELS ANUNCIS A LA TELEVISIÓ

La publicitat és cosa de dos

Atresmedia i Mediaset acumulen el 61,1 % de la de la presència publicitària a Espanya

L'últim any s'han emès 9,4 milions d'espots, i el més vist va ser el de Loterías

loteria

loteria

2
Es llegeix en minuts

Entre l’1 d’agost del 2016 i el 25 de juliol d’aquest any, a les cadenes de televisió espanyoles es van emetre un total de 9,4 milions d’anuncis, que es van distribuir en 9.500 campanyes publicitàries, a càrrec d’un total de 4.400 anunciants. I de tot aquest impressionant volum, una bona part se’l van repartir només dues cadenes: Tele 5 i Antena 3.

Segons un complet informe sobre la publicitat en el mercat audiovisual que acaba de publicar l’empresa Barlovento Comunicación, de les 123 cadenes que hi ha comptabilitzades per Kantar Media a Espanya, només cinc canals de Mediaset i Atresmedia es van emportar el 61,1% de la presència publicitària, mentre que els 118 restants es van repartir el 38,9%.

EL MÉS VIST

El treball també entra en el detall al recollir l’anunci més vist per televisió l’últim any: de Loterías y Apuestas del Estado. És clar que aquest espot es va emetre en un dels millors moments hipnòtics que pot tenir la petita pantalla: durant la retransmissió del partit de futbol Anglaterra-Espanya, a Tele 5, el 15 de novembre del 2016. Aquell partit (disputat a Wembley que va acabar amb un sofert empat) va tenir una audiència mitjana de 5.180.000 espectadors, dels quals 520.000 eren a Catalunya.

Cal assenyalar que aquest anunci va tenir una audiència simultània a pràcticament tots els canals que formen part del grup Mediaset: a les 21.48 hores va aparèixer, a més a més de Tele 5, a Cuatro (First Dates), a FDF (Gym Tony), Divinity (en el resum diari de Gran Hermano 17, a Energy (CSI) i a BeMad (Chapuzas estéticas). Tots els espots estan classificats per sectors comercials, i Barlovento, dels 21 que té definits Kantar Media, assenyala que el d’Alimentació és el de més pressió publicitària durant nou mesos de l’any. Només falla els mesos de desembre, maig i juliol, quan lidera el sector de Bellesa i Higiene.

AUTOMÒBILS I TURISME

Notícies relacionades

per productes en concret, dels 176 que hi ha registrats, se situa en primer lloc Automòbils i Turisme. Això sí, hi ha variacions en funció dels mesos: al desembre se situa en primer lloc Colònies i Perfums, mentre que al gener guanya el de Medicaments. Per anunciants, Procter & Gamble España aconsegueix la pressió publicitària més gran, seguit de Reckitt Benckiser i Nestlé, i per campanyes publicitàries destaquen les de Dentix, Mutua Madrileña, Jazztel, Trivago i Vodafone One.

Pel que fa als formats de publicitat, l’espot normal (majoritàriament de 20 a 29 segons de durada) és la fórmula tradicional per anunciar-se (el 94,6% del total), seguit de lluny per la telepromoció (3,7%) i el cartró i les caretes prèvies (2,1%). H