FICCIÓ EUROPEA

Els caps de setmana alemanys de TVE

La primera cadena estatal ofereix a les sobretaules de dissabtes i diumenges telefilms germànics

fcasals39641883 pelicula170811133547

fcasals39641883 pelicula170811133547

2
Es llegeix en minuts

Hanna Hellmann. La llamada de las montañas (17.45 hores), per avui. I el diumenge, 13, Un verano en Marrakesch (16.00), El secreto de Anna (17.30) i Dream Hotel: China (19.00 hores). Aquests són els títols dels quatre telefilms amb què TVE-1 omplirà la seva tarda del cap de setmana. A més de ser tots idil·lis amables, tenen en comú que són produccions alemanyes. I no és una casualitat: la primera cadena estatal fa diversos mesos que ofereix ficcions germàniques tots els caps de setmana, fórmula amb la qual dona sortida a un important paquet de produccions que té en el seu estoc.

Imatge del telefilm 'Un verano en Marrakesch. 

  

Aquesta passió pels telefilms alemanys –amb un estil, temàtica i posada en escena als antípodes de les habituals produccions anglosaxones–, no és casual, sinó fruit de la necessitat. Tot va començar l’any 2013, quan Amar en tiempos revueltos ja havia deixat TVE per anar-se’n a Antena 3. Davant el forat que se li plantejava a les sobretaules, la direcció de TVE va optar per canviar l’estratègia i llançar-se a l’aventura: de la ficció va passar a la popularització amb Entre todos, el xou de la controvertida Toñi Moreno. Els escàndols que va protagonitzar el programa van provocar la seva desaparició el juny del 2014, però a TVE van insistir amb Moreno, que va tornar al setembre amb T con T, que va fracassar en audiència. Davant el fracàs de l’aposta, es va decidir tornar a la ficció a la sobretaula. I, així, a finals del 2014 TVE va iniciar l’adquisició de telefilms alemanys per a les tardes (uns 300 títols), de dilluns a divendres, al mateix temps que accelerava la producció de serials propis (Acacias 38 i Seis hermanas).

 Imatge del telefilm ‘Hanna Hellmann. La llamada de las montañas’ .  

Segons expliquen a Europa Press fonts de RTVE, el 2015 es va estrenar la nova programació diària de sobretaula amb ficcions pròpies, i per això els telefilms alemanys, perquè tinguessin sortida, es van traslladar a la franja de tarda dels caps de setmana. «És un producte que, en relació qualitat-preu, encaixa a la perfecció en una televisió pública. Bona producció, bonics paisatges, històries amables, actors de qualitat que s’han fet un lloc en les tardes de dissabte i diumenge», argumenten des de RTVE.

CINE ESPANYOL

Abans de decidir-se per l’adquisició de pel·lícules alemanyes, a TVE havien detectat un «cert esgotament» en el producte que habitualment emetia, generalment thrillers i intrigues intenses. «Vam decidir provar amb un producte més blanc, entretingut, evasiu i que resultés fàcil de veure en cap de setmana», expliquen. «Això no vol dir que deixem d’emetre l’altre producte, que és igualment atractiu i seguim adquirint-lo i emetent-lo en altres franges horàries.

Notícies relacionades

  

No obstant, RTVE continua guardant espai al cine espanyol dins de la seva programació i és que el 2016, amb 629 títols, ha programat la xifra més alta de pel·lícules espanyoles dels últims 25 anys, des que es mesuren les audiències. Entre TVE-1 (70 pel·lícules) i La 2 (559) s’ha emès un 90,4% de tot el cine espanyol ofert en les cadenes generalistes. En total, més de 39 milions d’espectadors, un 87,6%, han vist algun minut de cine a TVE l’any passat.