PROGRAMA CULINARI

Sé què vau fer... a 'Masterchef'

EL PERIÓDICO DE CATALUNYA es fica entre les olles del famós concurs culinari de TVE per mostrar els secrets de la seva gravació

undefined38500179 television  programa making of masterchef170519195551

undefined38500179 television programa making of masterchef170519195551

3
Es llegeix en minuts
JUAN CARLOS ROSADO / MADRID

Veure la gravació d’un programa de Masterchef (s’emet avui, a les 22.05 a TVE-1) és com contemplar ambadocat com es va coent a foc lent un bon guisat. Així ho ha pogut comprovar aquest diari, que va assistir, mogut per la curiositat, a una d’aquesta sessions per escrutar els moviments fora de càmera dels protagonistes del famós concurs culinari. El primer que nota un a l’arribar a la nau industrial on es desenvolupa Masterchef és el fred propi d’un lloc desangelat convertit en plató. Un ambient realment molt diferent del que es palpava als mítics Estudios Buñuel, abans que el programa hagués de fugir a un polígon del municipi madrileny de Fuente El Saz del Jarama pel tancament de l’històric recinte televisiu. La temperatura gèlida es transforma en una cosa més agradable quan s’arriba al plató, encara que només sigui perquè allà s’hi arremolinen tècnics, membres de l’equip i també concursants.

Però en un moment donat han de parar perquè arriba l’hora de microfonar-se, com es diu ara de manera horrible en l’argot televisiu. Junts formen una llarga cua al costat de l’enorme panell negre que els impedeix veure què els espera al plató. Mentrestant, els tres membres del jurat es donen els últims retocs abans de posar-se davant la càmera: Jordi Cruz presumeix del fet que la jaqueta li queda molt bé, Pepe Rodríguez gasta bromes a l’equip mentre li raspallen el vestit i Samantha Vallejo-Nágera demostra que es pot parlar pel mòbil al mateix temps que li pinten els llavis. D’un en un, es van fent fotos per controlar com van vestits en cada programa i evitar d’aquesta manera pífies de les que després surten als espais d’humor i zàping: «Mireu, aquí Samantha va vestida de vermell i en aquest altre moment va vestida de groc».

Mentre l’única dona del jurat es cruspeix una peça de fruita, el seu company Jordi Cruz surt del plató per airejar-se. «Abans em posava més nerviós i repassava el guió, però ara ja ho tinc controlat i estic bastant relaxat», confessa el xef català, que s’ha de sotmetre a verdaderes pallisses per compaginar el seu treball professional amb els dos dies de gravació setmanals. «És un gran sacrifici perquè aquesta nit hauré de ser al restaurant, però no em sap gens de greu per la tasca divulgativa que fa aquest programa». A part de la promoció culinària, hi ha la popularitat que proporciona el mitjà, tot i que a Cruz no sembla importar-li gaire. «És la part que menys m’interessa, ja que la televisió és efímera i el nostre ofici segueix: a mi deixaran de conèixer-me amb el temps, però continuaré a la cuina». 

COM TOROS EN CORRALETS

Notícies relacionades

El cuiner català torna a entrar al plató i ja es troba amb Eva Gónzález, que acaba d’arribar. Embotida en un flamant vestit estampat, la simpàtica presentadora de televisió obre la sessió amb el seu habitual deix andalús. Darrere del biombo negre, els concursants esperen com toros retinguts en corralets l’entrada a la sala de fogons. Es desitgen sort, fan saltets per desentumir-se com els boxejadors i fins i tot es fan els uns als altres l’onada. Eva els avisa que ha arribat el moment i els aspirants a masterchef de l’any irrompen al plató. A partir d’aquí, es posa en marxa la gravació amb un joc de grues i càmeres manipulades per tècnics que semblen veterans per la seva edat. «Mirem de gravar d’una tirada i sense interrupcions per guanyar espontaneïtat», explica un d’ells.

Aquest dia, els concursants s’enfronten a un enverinat joc que consisteix a robar al company 6 dels 12 ingredients que els han proporcionat per cuinar. L’obligació de girar-se d’esquena per no veure el resultat del lladronici és l’origen d’algunes bromes i acudits. «No es pot mirar de reüll», adverteix Pepe Rodríguez. El rodatge es va desenvolupant de manera enormement fluida fins que, en un moment donat, s’ordena repetir una presa perquè hi ha una caixa mal col·locada que destorba la visió. Consumats els robatoris, apareix el gran cuiner Joan Roca fent de Messies per desmostrar com es pot cuinar un magnífic plat amb només sis ingredients. El miracle de la multiplicació dels pans i els peixos en la versió laica de Masterchef.