INFORME D'AUDIOMETRIA

Els 'madurs', pilar de les audiències

Els teleespectadors de 45 a 64 anys és el grup d'edat més buscat per les cadenes

zentauroepp2462331 madrid 9 12 04 telespectador viendo el programa de tele 5 a 170222205716

zentauroepp2462331 madrid 9 12 04 telespectador viendo el programa de tele 5 a 170222205716 / JOSE RAMON LADRA

2
Es llegeix en minuts
Manuel de Luna
Manuel de Luna

Periodista

ver +

Conformen el 30% de l'audiència potèncial de la televisió a Espanya, però el seu consum audiovisual arriba al 35% del pes estadístic, i per això es converteixen en el clar objecte del desig de totes les cadenes. ¿I qui són aquests anhelats teleespectadors? Doncs el grup d'edat de 45 a 54 anys, una franja que, a més, també sol tenir (a la seva banda més jove) un interessantíssim poder adquisitiu, que és el que busquen (i la seva raó de ser) els espots de publicitat.

Totes les característiques d'aquest grup han sigut analitzades en un estudi dut a terme per l'empresa Barlovento Comunicaciónempresa Barlovento Comunicación, que en el seu informe qualifica aquests ‘madurs’ com a ‘Grup Àncora’: “són espectadors que consumeixen molta televisió i són el nexe d'unió entre els adults joves de 25 a 44 anys i els més grans de 65 anys. Són, en definitiva, un dels segments d'edat clau a l'hora de determinar el perfil d'audiència de les cadenes i d'obtenir lideratges”.

Tal com es recull en l'estudi, el ‘teleconsum’ dels ‘madurs’ és considerable, ja que, des que va començar la temporada, veuen la tele una mitjana de 4 hores i 52 minuts de visionat diari, cosa que suposa un 23% més que el conjunt d'individus de 4 anys i més (3 hores i 58 minuts). Això sí, les dones ‘madures’ consumeixen bastant més (5 hores i 9 minuts) que els homes del seu grup (4 hores i 34 minuts).

L'estudi també ratifica una altra dada coneguda: com més edat, més 'teleconsum'. edat, més 'teleconsum'Així, es passa de les poc més de 4 hores diàries de les persones de 45 anys a les 5 hores 33 minuts dels més grans de 63 anys.

COM VEUEN LA TELE

Un altre dels punts interessants que presenta l'informe de Barlovento és com veu la televisió aquest grup d'edat, i el resultat pot ser sorprenent: majoritàriament la prefereixen veure sols, encara que també hi ha moments que ho comparteixen amb la seva parella o la resta de la família; però molt menys. Segons l'estudi, el 51% del total del temps que el dediquen a la tele (150 minuts) ho fan de “manera individual”, mentre que el 37% d'aquest temps és de forma “dual” (107 minuts), i el 12% restant (35 minuts), “en grup de tres o més persones”.

LA CADENA DELS ‘MADURS’

Però el que sens dubte és el punt més interessant de l'estudi per a les cadenes és quin d'elles és la que s'emporta aquest important grup de ‘madurs’. I aquesta és, en el global d'Espanya (l'informe no especifica comunitats), Antena 3. Un resultat que pot considerar-se lògic ja que el tipus de programació que ofereix, més conservador menys estrident que Tele 5 (que té un públic potencial més jove), però amb una línia bastant més moderna i competitiva que TVE-1.

Així, A-3 s'emporta el 14% dels ‘madurs’; Tele 5, el 13,3%; TVE-1, el 10,7%; La Sexta i les temàtiques de pagament, el 7,7%; Cuatro, el 6,9%, i el conjunt de les autonòmiques, el 6,6%.

Fins i tot si es diferencia entre ‘joves madurs’ (de 45 a 54 anys) i ‘madurs madurs’ de (55 a 64), A-3 segueix sent la preferida, amb un 13,4% i un 14,6%, respectivament. Tele 5 el segueix, amb el 12,5% i el 14%.       

Notícies relacionades

             

En el desglossament per comunitats autònomes, s'observa que els teleespectadors ‘madurs’ de Catalunya no són dels que més televisió consumeixen a Espanya, ja que se situen un minut per sota de la mitjana, amb una mitjana de 4 hores i 51 minuts per persona i dia. Lluny de la ‘telefàgia’ dels ‘madurs’ extremenys (5 hores, i 43 minuts), càntabres (5 hores i 21 minuts) i valencians (5 hores i 20 minuts).