'La Marató' de TV-3 puja en recaptació, però baixa en audiència

Una mitjana de 290.000 teleespectadors van seguir la 'teletó' davant els 311.000 del 2015

El Barça-Espanyol de pagament es cola entre els espais més vistos

86 pastis escriba

86 pastis escriba

1
Es llegeix en minuts

'La Marató' de TV-3 va tancar ahir a la nit, 18 de desembre, la seva 25a edició, dedicada a l'ictus i les lesions medul·lars i cerebrals traumàtiques, amb un augment de recaptació respecte a l'any anterior (8.490.607 euros davant els 7.015.367 de la 'teletó' destinada a la diabetis i l'obesitat), encara que amb menys audiència.

El macroprograma solidari de la cadena autonòmica va sumar una mitjana de 290.000 teleespectadors i un 14% de quota de pantalla, davant els 311.000 i 15,1% del 2015 i els 409.000 i el 19,5% de quota del 2014.

'La Marató' de TV-3, presentada per Helena Garcia Melero i Ramon PellicerHelena Garcia Melero Ramon Pellicer, es va col·locar com l'11è programa més vist del dia a Catalunya.

Una de les raons del descens d'audiència podria ser l'èxit del futbol (amb el derbi Barça-Espanyol i la final del Mundial de Clubs).

L'ÈXIT DEL FUTBOL

Així, al davant van quedar espais com la pròrroga de la final del Mundialet de Clubs entre el Madrid i el Kashima Antlers que va oferir TVE-1, les pel·lícules d'Antena 3 'Al filo del mañana' i els tres films de sobretaula de la cadena, la gala de TVE-1 '60 años juntos', 'Salvados' i el partit de Lliga entre el Barça i l'Espanyol, que, malgrat ser de pagament, va quedar en el setè lloc del rànquing d'audiències, amb 339.000 teleespectadors (10,8%).

Notícies relacionades

En el global d'Espanya, el dia va ser per al partit entre el Reial Madrid i el Kashima, que va congregar davant la petita pantalla 3.040.000 seguidors (37,8%). La pròrroga del partit va ser el més vist de diumenge, amb 3.990.000 fans (40,9%).

TVE-1 també va destacar amb la gala en què celebrava els seus 60 anys en antena, titulada '60 años juntos' (3.779.000 i 22,3%).