INNOVACIÓ PERIODÍSTICA DIGITAL

Google aposta per Zeta per innovar en la informació hiperlocal

El grup, elegit per primera vegada per rebre fons del projecte DNI del gegant tecnològic

EL PERIÓDICO desenvoluparà la iniciativa en col·laboració amb la plataforma Somos Malasaña

google-epc

google-epc
FILES  This file photo taken on November 20  2017 shows shows logos of US technology company Google displayed on computer screens  Google is accused of illegally collecting data belonging to more than five million UK iPhone users  in a mass legal action launched on November 30  2017  A campaign group dubbed  Google You Owe us  says the tech giant owes consumers  trust  fairness and money  after unlawfully placing cookies on mobile phones between 2011 and 2012     AFP PHOTO   LOIC VENANCE

/

1
Es llegeix en minuts
El Periódico

El Grup Zeta ha sigut seleccionat aquest dimecres per Google dins del seu programa Digital News Initiative (DNI) per desenvolupar un projecte d'innovació periodística digital que aposta per la informació hiperlocal en grans ciutats. El projecte permetrà a EL PERIÓDICO DE CATALUNYA reforçar la seva transformació digital en un any decisiu en què s'ha erigit com una de les capçaleres digitals de referència a Espanya després d'experimentar pujades en termes anuals de més d'un 70%, així com estendre encara més la seva aposta per arribar a nous segments d'audiència i socials.

El projecte pel qual es premia el Grup Zeta rebrà 160.000 euros de l'empresa nord-americana i es portarà a terme de la mà de Somos Malasaña, el primer diari hiperlocal d'Espanya. Soluciones Cuatroochenta, que ja treballa amb diaris regionals de Zeta, serà l'altre soci estratègic de l'aliança. Aquests diaris disposaran també d'aquesta eina una vegada desenvolupada per aplicar-la en les seves zones de referència a Aragó, València, Andalusia i Extremadura.

La plataforma generarà contingut de qualitat a través de portals per a usuaris de barris concrets i també oferirà una solució tecnològica completa de màrqueting i publicitat per rendibilitzar-lo.

Concretament, crearà una eina per monitoritzar aquest contingut hiperlocal, ajudant negocis i anunciants de serveis i productes a accedir als consumidors.

Vuit projectes

L'octubre del 2015, Google va anunciar un fons de 150 milions per als següents tres anys amb l'objectiu de finançar projectes punters en el camp del periodisme. En l'aquesta ronda de finançament –la quarta– s'han elegit projectes de 26 països europeus, als quals s'entregaran 20.428.091.

Notícies relacionades

Dels 102 projectes finançats (vuit a Espanya), 47 són prototips (en la seva primera etapa i requereixen fins a 50.000 euros de finançament), 33 són de mida mitjana (fins a 300.000 euros) i 22 són grans projectes (fins a 1 milió d'euros).

El pròxim període per a la presentació de sol·licituds s'obrirà el març del 2018.