LA FINESTRA ESTAVA TRENCADA

Un passatger obre la finestreta del seu avió 'low cost' en ple vol

El viatger va publicar a Youtube un vídeo que titula '¿M'hauria de preocupar?'

Els especialistes asseguren que és "vergonyós i poc professional", però no afecta la seguretat

avion

avion

1
Es llegeix en minuts
El Periódico / EP

Un usuari de Youtube ha compartit un vídeo d'un vol del 20 de novembre a Xile amb una aerolínia de baix cost en què descobreix que la finestreta del seu seient està trencada i la pot obrir, segons informa el diari Daily Mail. El vídeo es titula ¿M'hauria de preocupar? i acumula més de 875.000 visualitzacions.

Tots són especulacions sobre si la maniobra era perillosa i si podria fer perillar la seguretat de l'avió i provocar una despressurització de la cabina. Els especialistes asseguren que és "vergonyós" i "poc professional", però han descartat que es pogués produir un accident i indiquen que únicament es tracta d'una peça solta de la cabina que no afecta la seguretat.

El director executiu del Comitè de Seguretat de Vols del Regne Unit, Dai Whittingham, ha explicat al diari anglès que aquesta situació no és un problema greu de seguretat. "La finestra interna hi és per protegir el vidre principal i per reduir part del soroll, a més de proporcionar un element d'aïllament tèrmic", ha assegurat per a tranquil·litat dels viatgers.

"No hauria de tenir cap efecte"

Segons ha aclarit, "la finestra externa està fixada al casc i segellada amb una junta perquè l'interior de l'aeronau pugui pressuritzar-se, de manera que aquesta peça solta no hauria de tenir cap efecte, més enllà de no resultar particularment net i ordenat".

Les finestretes dels avions estan compostes per tres panells separats, fabricats amb una resina sintètica especialment resistent. L'exterior i el mitjà comparteixen el mateix marc i estan segellats en el fusellatge, mentre que l'intern està separat i muntat sobre la paret de la cabina.

Notícies relacionades

Els dos primers formen part de l'estructura de l'aeroplà, mentre que el tercer només és un plàstic que evita que els passatgers danyin els vidres principals. Una altra part del disseny de la finestra d'un avió que sempre ha desconcertat els passatgers és un petit forat que hi ha.

El forat hi és per equilibrar la pressió entre l'interior de la cabina i la finestra real, que és el panell extern. L'orifici facilita també el pas de la humitat, evita que els panells s'entelin o es gelin i serveix per prevenir possibles esquerdes.