Itàlia restringeix l'entrada de creuers a Venècia
La mesura no satisfà els veïns més combatius, que demanen que tot el trànsit es derivi a Trieste
La Unesco havia advertit en nombroses ocasions sobre la necessitat de resoldre el problema
Itàlia ha aprovat un pla perquè els grans creuers s’allunyin de Venècia, una vella reivindicació de la minvant població resident a la ciutat dels canals que, de tota manera, considera totalment insuficient aquesta mesura. La qüestió ha sigut abordada pel Ministeri d’Infraestructures i Transports italià, que ha decidit que de forma progressiva i al llarg de tres anys aquests gegants del mar, sovint més alts que els mateixos edificis de la ciutat, deixin de navegar davant la plaça de Sant Marc i utilitzin com a ruta alternativa el pas de Malamocco, per atracar al port de Marghera, a la localitat veïna de Mestre.
La fotografia d’un creuer davant la plaça de Sant Marc és l’antipostal per excel·lència de qualsevol moviment veïnal del món que lluita contra la parctematització que comporta a vegades el turisme. Per això la Unesco ha advertit ja en diverses ocasions les autoritats italianes perquè resolgués aquest conflicte. L’amenaça que posava damunt la taula aquest organisme dependent de l’ONU era molt directa. En cas d’inacció per part del Govern italià, Venècia podria entrar en la llista de ciutats patrimoni de la humanitat en perill.
DE MÉS DE 55.000 TONES
Amb la norma presentada ara, no podran acostar-se a la ciutat els creuers de més de 55.000 tones. El 2014, ja es va prendre una mesura similar, encara que més tímida. Llavors es va vetar l’accés als vaixells de 96.000 tones.
Amb tot, la decisió ministerial no ha satisfet les demandes dels venecians més combatius. El comitè No a les Grans Naus va recollir al mes de juny 18.000 firmes perquè la llacuna fos declarada totalment lliure de creuers i que aquests fossin desviats fins al port de Trieste.
Notícies relacionadesL’AVÍS DEL ‘COSTA CONCORDIA’
Des d’aquí, qui volgués visitar Venècia hauria de fer la ruta per terra. Entre altres raons de pes, els membres de la plataforma comptaven amb un potent argument. Era l’enfonsament del Costa Concordia el 2012, davant les costes de l’illa d’Il Giglio, al centre d’Itàlia. Aquella catàstrofe, que es va saldar amb més d’una trentena de morts, va causar pànic a Venècia, on el més natural va ser imaginar què hauria passat si les aigües de l’enfonsament haguessin sigut les situades davant la plaça de Sant Marc.
- Procés a Tailàndia La pena de mort s’allunya del cas Daniel Sancho
- El laberint català Així estan les enquestes de les eleccions a Catalunya
- Terratrèmol hores abans de l’inici de la campanya catalana Sánchez anul·la la seva agenda i es planteja renunciar després de la investigació a la seva dona
- BCN expandirà el bus a demanda durant els pròxims tres anys
- A tot Espanya Sanitat no pot cobrir 473 destinacions per a MIR
- Al minut Guerra d’Israel en directe: última hora sobre el final de la treva a Gaza, l’ajuda humanitària i reaccions
- CONGRÉS ¿Què és una moció de censura i com funciona? Terminis i altres claus
- Hisenda ¿Què és l’IRPF i quins són els trams de la renda el 2021?
- El laberint català Així estan les enquestes de les eleccions a Catalunya
- ‘Fairy ballroom’ Música, fantasia, dansa i burlesque