LEGALITAT I MORALITAT
Un hotel rebutja tornar els diners de l'estada a dues víctimes de l'atemptat de Cambrils
La parella ni tan sols va arribar a ocupar l'allotjament perquè ell va ser apunyalat i va estar 17 dies ingressat
Els afectats han rebut només la meitat de l'import perquè la resta "són despeses de cancel·lació"
zentauroepp40292710 nuria ruben170926202721 /
Una parella víctima de l'atac terrorista de Cambrils fa un mes i mig que reclama els diners íntegres que va abonar per la reserva d'un hotel a Calafell (Baix Penedès) que ni tan tan sols va arribar a ocupar. A causa de les ferides, ell va haver de ser operat d'urgència a l'Hospital Joan XXIII de Tarragona. Una picabaralla entre l'establiment Solimar, Atrápalo, amb qui van contractar l'habitació, i un proveïdor impedeix a la parella cobrar els 958,04 euros abonats per una estada de vuit dies, en règim d'allotjament i esmorzar. Després de molt insistir-hi i aportar tota mena de documentació tan sols han recuperat la meitat del que havien abonat: 470,49 euros. Encara els queden 487,55 euros per percebre perquè, segons els argumenten, són despeses de cancel·lació.
Els afectats, a més de no recuperar íntegrament la quantitat abonada per a l'estada a l'hotel, han cobrat a terminis els diners rescatats. Primer, 362,38 euros, i posteriorment Atrápalo els va comunicar per correu electrònic que, "després d'insistir, l'hotel ha rebaixat les despeses en 108,11 euros".
Un portaveu de l'Agència Catalana del Consum (ACC), organisme dependent de la Generalitat, hi posa un punt de sensatesa i apunta que en aquest cas hi concorren dos fets: un de legal i un altre de moral. Aquest organisme assegura que, des del punt de vista legal, "caldria veure les condicions de la reserva per comprovar si a l'hora de cancel·lar-la és reemborsable tota, una part o cap". No obstant, el mateix portaveu afegeix: "A nivell moral no és acceptable".
Nuria F. va contractar l'estada a l'hotel de tres estrelles per allotjar-s'hi del 19 al 27 d'agost, però la matinada del 17 al 18, quan sortien del Club Nàutic de Cambrils, Rubén G. va ser apunyalat per un terrorista. Segons consta en el comunicat mèdic, va ingressar a l'hospital de Tarragona a les 4.21 hores de la matinada del 18 d'agost, on va ser operat d'urgència. La víctima ha estat 17 dies ingressat, primer al centre Joan XXIII i posteriorment a la Vall d’Hebron de Barcelona. I encara continua la recuperació.
Bona fe
Poques hores després de l'atac terrorista, el dia 18 a primera hora del matí i 24 hores abans de la data d'entrar a l'hotel, Nuria F. va trucar personalment a Solimar per comunicar-los que cancel·lava la reserva perquè la seva parella estava hospitalitzada. També els va explicar el motiu. "Em van dir que no hi havia problema. Fins i tot em van donar les gràcies", afirma la Nuria. L'afectada assegura que, malgrat l'angoixa del moment, ella va tenir bona fe: "Vaig avisar Solimar amb l'únic objectiu que disposessin de l'habitació per a altres clients". Prèviament, havia intentat, sense èxit, contactar amb Atrápalo.
L'actitud contrasta amb la d'alguns hotels de Barcelona que després de l'atemptat de la Rambla van oferir refugi a turistes que estaven allotjats a la zona acordonada per la policia. "De la mateixa manera que s'elogia la solidaritat d'alguns, s'ha de criticar el comportament d'altres", sentencia la Nuria.
La Nuria ja fa més d'un mes i mig que reclama els diners i aporta documents. "Atrápalo ens va demanar justificant d'ingrés hospitalari per aclarir les circumstàncies i fins i tot còpia del llibre de família per certificar el parentiu", explica l'afectada. "Els vaig haver de comunicar -afegeix- que és el meu company, no el meu marit".
¿Qui ha de pagar?
El document que acredita la contractació de l'hotel indica: "Qualsevol modificació en una reserva ja confirmada suposarà unes despeses de gestió de 12 euros per part d'Atrápalo, així com la penalització que determini l'hotel en cada cas". Si l'anul·lació de l'estada es realitzava entre el 16 i el 19 d'agost, "la no presentació a l'hotel suposa el 100% de les despeses".
Un correu enviat per la web de reserves a la parella lamenta que es veiessin involucrats en l'acte terrorista, però els informa: "Som una agència de viatges i no una companyia asseguradora i és l'hotel qui decideix l'import que factura pels serveis contractats".
El servei d'Atenció al Client d'Atrápalo argumenta que ells només són "intermediaris entre el proveïdor i l'hotel i necessitem l'autorització de tots dos per gestionar la devolució". Solimar, per la seva banda, rebutja fer qualsevol declaració verbal i només respon per correu electrònic. La nota del departament de reserves explica: "La reserva no es va realitzar directament amb l'hotel sinó a través d'una agència que, al seu torn, contracta amb un intermediari. L'agència els informarà de les despeses que solen aplicar, segons el seu contracte amb la intermediària, pel que fa a la política de cancel·lacions, així com si els clients han contractat o no una assegurança de viatges".
-
- Salut pública Els metges avisen de l’expansió de la tinya entre els joves
- INVESTIGACIÓ Un regidor del PP a Esplugues va colar com a despeses del partit factures pròpies
- Una història de superació "L’addicció va agafar les regnes de la meva vida"
- Chery inicia el desembarcament xinès en el motor espanyol
- Al minut Guerra d’Israel en directe: última hora sobre el final de la treva a Gaza, l’ajuda humanitària i reaccions
- Hisenda Renda 2021: Sis deduccions de la declaració de l’IRPF 2020 que no s’han d’oblidar
- Vine a escalar i queda't a dormir
- ¿Per què els espanyols som els únics europeus que utilitzem persianes?
- Dubtes tributaris ¿Cal declarar els bizums a Hisenda en la renda 2021-2022?