Albert, universitari a la Colúmbia Britànica: "Et donen moltes facilitats per tenir beca"

El jove, alumne de la UAB, va viatjar al Canadà per millorar l'anglès i afirma que ha "descobert un país cordial i amb una universitat flexible"

zentauroepp37769095 sociedad albert adserias  estudiante de qu mica de la uab qu170324165009

zentauroepp37769095 sociedad albert adserias estudiante de qu mica de la uab qu170324165009

1
Es llegeix en minuts
MARÍA JESÚS IBÁÑEZ / BARCELONA

Va ser un dels seus professors de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB), a la facultat de Química on estava estudiant, qui li va parlar l’any passat d’un programa d’intercanvi amb el Canadà que s’havia de posar en marxa el curs següent, aquest 2016-2017, i que li permetria obtenir una doble titulació universitària. A Albert Adserias, que es defineix com un estudiant «molt normal, dels que va aprovant sense dificultat i bastant implicat en la vida del campus», la proposta li va interessar. I és on resideix actualment, a uns 400 quilòmetres de Vancouver, a la Colúmbia Britànica, des de l’octubre passat.

L’allotjament «amb una família, per 150 dòlars al mes», l’ha trobat gràcies a un programa universitari i a la mateixa facultat on estudia col·labora amb «un parell de professors», la qual cosa li ha donat la possibilitat d’accedir a una ajuda «d’uns 3.000 euros per tres o quatre mesos de feina». «Aquí et donen moltes facilitats per poder optar a una ajuda econòmica, no s’assembla de res a Espanya», exclama.

Però no és això el que ha sorprès més gratament l’Albert en la seva experiència canadenca. «La meva primera motivació per venir aquí va ser l’anglès, vaig pensar que era una oportunitat per millorar-lo, però després he descobert un país de gent molt cordial, un país segur i amb un sistema universitari molt flexible, que s’adapta a cada estudiant», explica.

Notícies relacionades

A la Thompson Rivers University, on estudia des de l’octubre passat, l’Albert treballa «en grups acadèmics d’entre 10 i 15 persones, en contacte continu amb els professors i amb unes instal·lacions de primer ordre», explica el noi.

«Diria que a Espanya, a la universitat –si més no aquesta és la meva experiència del meu temps a l’Autònoma–, els estudiants adquirim una base teòrica molt sòlida, rebem una formació més profunda», comenta. A la universitat canadenca, en canvi, «la feina és més col·laborativa, per projectes i també més pràctica», subratlla aquest estudiant, que va arribar a la Universitat Autònoma procedent d’un cicle formatiu superior de Química Analítica.