DEMANDA

Un francès culpa Uber del seu divorci i li reclama 45 milions d'euros

La dona va sospitar que li era infidel per una fallada informàtica de l'aplicació de la plataforma

xperez28090282 the logo of car sharing service app uber on a smartphone ove170116115845

xperez28090282 the logo of car sharing service app uber on a smartphone ove170116115845 / SERGIO PEREZ

1
Es llegeix en minuts

Un empresari francès assenyala Uber com a culpable del seu divorci i li reclama una indemnització de 45 milions d'euros. Una fallada tecnològica en l'aplicació de la plataforma enviava notificacions al dispositiu mòbil que el client va utilitzar una vegada per sol·licitar el servei, mòbil que va resultar ser el de la seva dona.

L'home va fer servir el mòbil de la seva dona per sol·licitar un trajecte a través de l'aplicació des del seu propi compte, que va tancar a l'acabar, però una vegada desconnectat, aquest telèfon va seguir rebent notificacions dels desplaçaments que feia l'empresari. Els detalls de les seves comandes amb el nom del xòfer, l'hora d'arribada o la matrícula anaven apareixent a l'iPhone de la seva dona, sense que el seu marit n'estigués al corrent. Aquestes informacions van fer sospitar la dona d'una possible infidelitat i la va impulsar a demanar el divorci, segons ha informat 'Le Figaro'.

El Tribunal de Grasse, a la Costa Blava, celebrarà la seva primera audiència el mes que ve. "Uber no comenta públicament casos individuals, especialment aquest que es troba en el marc d'un procés de divorci", indica al diari un portaveu de la firma.

NO ÉS LA PRIMERA VEGADA

Notícies relacionades

Però l'error detectat, segons 'Le Figaro', no es limita només a aquesta denúncia. No és la primera vegada que un dispositiu mòbil segueix rebent notificacions d'un compte que havia sigut tancat. Aquest error afecta algunes de les versions iOS anteriors a l'actualització del 15 de desembre, però no als Android.

Les notificacions no donen accés a les dades més precises, com la geolocalització en temps real o el destí exacte, però sí que permeten saber a distància quan es reclama el servei.