Dos 'youtubers' donen les campanades per a TVE

El canal de la televisió pública a Youtube va emetre un especial Cap d'Any amb Andrea Compton i Alex Puértolas

Campanades RTVE / RTVE

1
Es llegeix en minuts
CARMEN JANÉ / BARCELONA

Ane Igartiburu i els dos cuiners de MasterChef, Pepe Rodríguez i Jordi Cruz, que van presentar l'especial Campanades de TVE d'aquest 2017, van tenir aquest any més competència que el vestit de Cristina Pedroche. A la seva pròpia casa i gràcies al canal de Youtube, TVE els va contraprogramar amb unes campanades en directe però per internet i retransmeses per dues estrelles del seu mitjà: Andrea Crompton i Álex Puértolas, des d'un balcó pròxim.

Els dos 'youtubers' també van fer les campanades simultàniament en una emissió en directe que també es va poder seguir per Twitter i Facebook. El programa va començar a les 23.30 hores i va durar fins poc després de la mitjanit. 

Les campanades que els seus propis protagonistes van anunciar com a "diferents" no van tenir espectaculars vestits de nit, però sí molt d'humor. Andrea Compton (@andreacompton), una veterana de les xarxes socials amb canals a Vine, Youtube, Instagram i Google+, es va disfressar d'arbre de Nadal encara que després se'l va canviar per una jaqueta blava, mentre que Alex Puértolas (@alekspuertolas), que té gairebé 500.000 seguidors a Youtube, i és un dels 'guaperes' d'Instagram i Snapchat, apareixia sobri amb un smoking de vellut color bordeus.

Notícies relacionades

Compton i Puértolas, que van estar acompanyats en part per Mickey Project, l'àlies de Miguel Ángel Maizaneda, de l'agència Mutiplatform Content, que va tenir la idea de les campanades 'youtuberes'. Segons un vídeo de 'making off' volia respondre "a un munt de gent de totes les edats que ja no se sent representada amb el que veu a la televisió" i oferir-los un llenguatge alternatiu en un dels programes més vistos de l'any.

Però si TVE va tenir més de cinc milions d'espectadors en el seu canal de televisió, a Youtube l'audiència encara està verda i es va quedar en poc més de 142.000 visites.