EDUCACIÓ

Realitat virtual per a l'ensenyament infantil

Alguns col·legis fan servir sistemes interactius que projecten imatges al terra per reforçar l'aprenentatge de números i lletres

cjane35648416 terrassa aplicaciones de realidad virtual   ense anza col le160923172648

cjane35648416 terrassa aplicaciones de realidad virtual ense anza col le160923172648 / Nuria Puentes

1
Es llegeix en minuts
Carmen Jané
Carmen Jané

Redactora

Especialista en Periodista especialitzada en tecnologia, continguts digitals i elearning. Escric des de Última Hora.

ver +

La realitat virtual no tan sols es fa servir en l’educació per ensenyar com utilitzar màquines complexes (amb simuladors o amb ulleres de realitat augmentada que projecten els pròxims passos a fer sobre una superfície real) sinó que també està arribant a nivells més bàsics i a aprenentatges més simples. Una empresa de Barcelona ha desenvolupat Ninus, un ordinador que projecta programes interactius al terra de les aules i que permet als professors reforçar coneixements mitjançant el joc amb alumnes d’entre 3 i 7 anys.

«L’objectiu del nostre projecte és complementar l’aprenentatge mitjançant la interacció i el moviment en un entorn motivador per als nens», explica Pilar Sala, coordinadora d’educació infantil del col·legi Mare de Déu del Carme de Terrassa, un dels diversos centres que l’utilitza a Catalunya. 

Diversos programes els ajuden a fer-ho. «N’hi ha un que és un hort que s’ha de regar perquè creixin les verdures però hi ha pedres que impedeixen que hi arribi l’aigua. Les pedres van marcades per números i els nens han de crear un ordre, saltar sobre les pedres que s’han de treure i així anar regulant l’aigua», afirma. És una manera virtual de reforçar els números, l’habilitat de classificar i la coordinació. 

Altres programes permeten treballar amb els colors, les lletres... I el professor els pot configurar al seu gust, assenyala Adso Fernández, coordinador de Ninus, que ha fet una versió també per a animació. 

Notícies relacionades

«És fer una part de l’aprenentatge jugant. Als nens els motiva molt més i els anima a participar. Hi ha nens que són molt tímids i això fa que tinguin ganes de participar, perquè ho han de fer d’un en un. Després hi ha qui es queixa que no ho ha fet, perquè volen seguir jugant», afirma Anna Martínez, professora de P5. «És un pas més sobre les pissarres digitals, perquè així els nens es mouen», assenyala Sala. 

Amb nens molt acostumats a accedir al mòbil i a les tauletes, aquesta eina està limitada tres dies a la setmana durant 30 minuts.