EL JOC DE MODA
Com pots rendibilitzar el teu negoci amb Pokémon Go
Proliferen els serveis de rutes pokémon i les empreses que es publiciten mitjançant ofertes especials per als jugadors de l''app'
En tan sols dues setmanes, Pokémon Go s'ha convertit en l'aplicació del moment. Cada dia, milers de jugadors surten al carrer en recerca i captura de les seves criatures de ficció favorites i, davant la febre pel joc, són moltes les empreses que han volgut aprofitar-se de l'èxit de la plataforma.
Als Estats Units, per exemple, on el joc ha sigut rebut amb més entusiasme, s'ha creat una aplicació de transport privat, semblant a Uber, que passeja els clients per les zones on hi ha més pokémons per uns 30 dòlars. El servei, que de moment està disponible a les ciutats de Nova York, Baltimore i Portland, també inclou begudes i menjar per disfrutar més del passeig. A Espanya també poden trobar-se ofertes similars a través de ‘Wallapop’ o 'Milanuncios'.
Les empreses de 'gadgets' també li han tret partit a aquest fenomen i ja s'ha llançat al mercat el ‘pokédron’, que serveix per “caçar-los a tots” més fàcilment i des de les altures.
A LA CAÇA DE CLIENTS
Però aquestes noves idees de negoci que han sorgit a partir del joc no són les úniques. Altres empreses han vist en l'aplicació una manera de rendibilitzar els seus negocis.
Els locals que es troben a prop d'alguna ‘poképarada’ han optat per comprar mòduls (que han d'adquirir-se dins del joc amb diners reals) i assignar-los la localització. A l'activar-los, augmenta exponencialment el percentatge d'aparició de pokémons i, a la vegada, atrauen els jugadors al lloc físic i es converteixen en possibles clients.
L'amo de L’inizio Pizza Bar, un petit restaurant italià a Nova York, afirma que les seves vendes van pujar un 75% durant el cap de setmana passat mitjançant l'activació d'aquesta funció, temptant els jugadors que estan pròxims al lloc a fer una parada.
WI-FI I OFERTES
Notícies relacionadesCom els habituals ja saben, Pokémon Go consumeix una gran quantitat de dades i bateria. Molts aconsellen portar una bateria portàtil però, pel que fa a les dades, els jugadors tendeixen a buscar establiments que ofereixin wi-fi gratis per poder descansar i seguir jugant sense por a fondre's el servei de megues. A més, als Estats Units, moltes cafeteries i bars ofereixen descomptes o ofertes als clients que mostrin que són jugadors de l'aplicació o fins i tot lloguen carregadors de mòbil.
Per si no n'hi hagués prou, Nintendo ha iniciat un conveni de patrocini amb McDonald’sMcDonald’s, pel qual 3.000 locals de la franquícia al Japó es convertiran en ‘gimnasos’ i ‘poképarades’ per atraure més clients. La companyia espera que, si aquesta estratègia de màrqueting funciona, altres empreses se sumin a aquesta manera de publicitar-se.
- Sondeig El PSC es referma i Junts passa davant d’Esquerra
- Investigació judicial Hisenda va maniobrar per evitar la imputació del PP en el cas Bárcenas
- GUARDONS Els Laureus coronen Aitana Bonmatí i la selecció espanyola
- Caiguda de la producció Freixenet planteja un erto per a 615 persones per la sequera
- EDUCACIÓ Catalunya unifica la preinscripció d’FP i donarà places segons la nota
- Al minut Guerra d’Israel en directe: última hora sobre el final de la treva a Gaza, l’ajuda humanitària i reaccions
- Els polítics escalfen motors entre llibres, roses i sondejos
- L’‘abril’ celebra els llibres amb una vetllada irrepetible al Dry Martini
- Sant Jordi obre la campanya electoral amb una desfilada de candidats
- L’autògraf es venja del ‘selfie’ al Sant Jordi Musical de la Damm