REALITAT AUGMENTADA

Pokémon Go assalta els carrers

El nou joc per a mòbils de Nintendo s'estrena amb milions de descàrregues i en una setmana bat Instagram i Twitter

Les accions de la companyia han pujat des de dijous gairebé un 57% a la Borsa de Tòquio gràcies a la febre per l''app'

 

  / APF / DREW ANGERER

3
Es llegeix en minuts
MARIA IGLESIAS / BARCELONA

“¡Mira, és un 'golbat'!”, crida un noi assenyalant als seus amics un punt indefinit del carrer. Per als que no ho sàpiguen, un 'golbat' és una de les criatures pertanyents a la primera generació de la sèrie de videojocs Pokémon i que ara habita al món real.

Aquest any, la franquícia de Pokémon celebra el seu 20è aniversari i els primers adeptes a aquest joc infantil han anat creixent sense perdre l'afecte per aquestes simpàtiques criatures de la seva infància. D'aquesta manera, la companyia Nintendo ha decidit explotar les seves possibilitats amb un 'target' més adult llançant l'aplicació Pokémon Go, en què els 'entrenadors' surten directament al carrer per atrapar, lluitar o intercanviar aquestes criatures, que es traslladen de l'aventura a la vida real.

ÚS MASSIU

Ja fa una setmana del llançament oficial i la seva desenvolupadora, Niantic, s'ha vist obligada a retirar de l'App Store el joc per a mòbil pels problemes d'accés als servidors a causa de l'ús massiu de l'aplicació, fet que mostra que ni tan sols Nintendo podia preveure la popularitat que tindria el joc.

De moment, el seu llançament a nivell mundial s'endarrerirà fins que se solucionin els problemes tècnics. El joc només està disponible, de moment, als Estats Units. No obstant, hi ha enllaços externs que permeten descarregar-ne la versió beta a tot del món.  

Les descàrregues es compten per milions. Als Estats Units, en només una setmana, aquesta aplicació és més utilitzada que Twitter i prop d'un 6% de la població la té als seus dispositius mòbils. A Espanya, dilluns va aconseguir superar els índexs d'Instagram, segons xifres del portal Similarweb.

INFÀNCIA ACTUALITZADA

Pokémon Go està basat en el clàssic videojoc, en què el jugador recorre un món de ficció habitat per amigables criatures com el cèlebre Pikachu. La novetat és la inclusió de la idea de realitat augmentada de tal manera que el joc es barreja amb la realitat. Amb el GPS i la càmera del telèfon, l'aventura transcorre en el món real: els carrers, els edificis o fins i tot els supermercats formen part d'aquest nou món de Pokémon.

L'objectiu del joc segueix el lema de la franquícia, '¡Aconsegueix-los tots!', i això és el que el jugador ha de fer: moure's per la ciutat, trobar Pokémons i capturar-los. A més, el joc també ofereix la possibilitat d'intercanviar aquestes criatures amb altres jugadors o fer batalles.

REALITAT O FICCIÓ

Aquesta barreja de realitat i ficció està deixant imatges que voregen el surrealisme entre els jugadors que ja estan provant l'aplicació. Per exemple, a Twitter s'ha  fet viral algun vídeo en què desenes de persones deambulen per un parc amb el mòbil a la mà buscant Pokémons.

La policia i experts d'alguns països, com Austràlia, ja han començat a alertar dels perills que pot suposar aquest joc si no s'utilitza amb precaució. Adverteixen sobre casos de distraccions al volant o vianants que perden la noció de la realitat mentre juguen.

LES XIFRES DE L'ÈXIT

Les accions de la companyia japonesa de videojocs han acumulat una pujada del 56,65% a la Borsa de Tòquio entre dijous passat i aquest dimarts a causa de l'èxit de vendes del seu esperat títol per a 'smartphones'.

Només en aquests dos últims dies, s'han mogut 10,4 milions d'accions de la companyia, mentre que el seu valor de mercat ha arribat als 3,23 bilions de iens (28.177 milions d'euros).

Aquest mateix dilluns les accions de Nintendo han registrat una alça del 25%, la pujada més gran en una sola sessió des que la companyia va començar a cotitzar en borsa el 1983, i aquest dimarts han començat el dia amb una revalorització de tots els seus títols del 13,73%, el seu màxim des de principis d'any.

Notícies relacionades

Des que va sortir al mercat a AustràliaNova Zelanda i els Estats Units, el videojoc desenvolupat per Niantic Inc. i distribuït per Nintendo ha encapçalat les llistes de descàrregues en diferents plataformes d'aquests països i els inversors han reaccionat amb entusiasme al seu èxit.

A més, Nintendo ha anunciat recentment la sortida d'un altre títol per a les seves consoles 3D, Pokémon Sol i Luna, que espera que sigui un nou èxit.