Ensurts entre avions i drons

Diversos incidents en l'últim any eleven l'alarma davant un possible xoc d'aparells

1
Es llegeix en minuts
CARMEN JANÉ / BARCELONA

L’informe d’un avió de Lufthansa sobre una possible observació de drons a la capçalera de pistes de l’aeroport de Loiu, a Bilbao, es considera l’incident més greu amb aquest classe d’aparells a Espanya, però no és pas l’únic.

El cas d'un vol d'Air France procedent de Barcelona que es va topar amb un dron a l'aeroport Charles de Gaulle a París,  al febrer, es manté com l’incident registrat més greu, ja que el dron va passar a cinc metres de l’ala, segons el comandant del vol.

L’aviació francesa (BEA) també recorda un incident en què un dron sense control va planar a la deriva 200 quilòmetres a França i Bèlgica abans d’estavellar-se. 

ESTRÈS

Notícies relacionades

A Santiago de Compostel·la, per Nadal, un altre avió va reportar l’entrada d’un dron al seu espai, encara que el pilot va descendir amb normalitat. Així ho explica Susana Romero, secretària de comunicació de la USCA i controladora a Santiago. «El pilot ho va notificar enfadat, però no va haver de modificar la trajectòria de l’avió», explica, i recorda que qualsevol actor ha de notificar la seva posició en l’espai aeri, incloent-hi paracaigudistes i focs artificials.

«Una col·lisió amb drons o ocells podria implicar la pèrdua de control de l’aparell, però el que és evident és que és un moment d’estrès en operacions que ja suposen molta càrrega de treball en cabina. Per una bandada d’ànecs hi va haver aquell aterratge d’emergència al riu Hudson», recorda Romero.