PER NO PAGAR UNA PÒLISSA DE VIDA

Una asseguradora rebutja una autòpsia com a prova de la mort

L'entitat demanava un altre informe mèdic que certifiqués la mort del client

1
Es llegeix en minuts
JULIA CAMACHO / SEVILLA

Una autòpsia és una prova suficient per acreditar la mort d'algú? Per a la companyia d'assegurances Unicorp Vida (propietat d'Unicaja), no, ja que va litigar amb un client per no pagar una pòlissa de vida de 15.000 euros fins que li presentessin un certificat de mort fet pel metge.

Segons ha informat Facua aquest dimecres, el client de l'entitat J. S. G. tenia una assegurança de vida vinculada a la targeta de crèdit. L'11 de juny del 2013 va morir a l'estranger i el seu fill va presentar a la sucursal corresponent "tota la documentació sol·licitada" per l'entitat. Entre els papers hi figurava una traducció jurada de l'autòpsia que es va practicar a l'estranger al finat.

Però la sorpresa va saltar quan l'asseguradora va indicar que aquest document no era garantia i va exigir que li aportessin un informe mèdic acreditatiu de la causa de la mort per poder fer front al contracte. El fill del client va anar aleshores a l'associació Consumidors en Acció-Facua, entitat que "davant aquesta situació, va argumentar davant la companyia que no hi ha cap informe més probatori de la causa d'una mort que una autòpsia".

RECLAMACIÓ A LA DIRECCIÓ GENERAL D'ASSEGURANCES

Notícies relacionades

"Després de diverses reclamacions, que van obtenir sempre una resposta negativa per part de l'empresa", l'associació de consumidors va plantejar la reclamació davant la Direcció General d'Assegurances, que va entendre la seva postura i va traslladar la queixa a Unicorp Vida. Facua va apel·lar a l'article 31.1 de la llei 3/1991, de 10 de gener, de Competència Deslleial, que considera pràctica deslleial per agressiva "exigir al consumidor o usuari, ja sigui prenedor, beneficiari o tercer perjudicat, que vulgui reclamar una indemnització a l'empara d'un contracte d'assegurancça, la presentació de documents que no siguin raonablement necessaris per determinar l'existència del sinistre i, si escau, l'import dels danys que en resultin o deixar sistemàticament sense respondre la correspondència sobre la qüestió, per tal de dissuadir-lo d'exercir els seus drets".

Tan bon punt la Direcció General d'Assegurances va traslladar la reclamació de Facua, Unicorp Vida "va presentar un escrit acceptant el pagament de la indemnització prevista en la pòlissa, que pujava a la quantitat de 15.000 euros".