NOU ESTIL URBÀ

Els 'hipster' han passat de moda, arriben els 'muppies'

La nova tendència entre els joves s'allunya de la falsa deixadesa per practicar esport, menjar sa i, sobretot, explicar-ho a les xarxes socials

Un ’muppie’ amb la seva roba informal i el seu iPod.

Un ’muppie’ amb la seva roba informal i el seu iPod. / JOEL BEDFORD / CC

1
Es llegeix en minuts
RICARD CARDONA / BARCELONA

Adéu 'hipster', hola 'muppie'. Després dels populars 'hipsters', 'lumbersexuals' i altres modes, ara arriba la nova tendència urbana per a la generació de joves entre 25 i 35 anys: arriben els 'muppies'.

¿Què caracteritza un bon 'muppie'? Esport, menjar sa, satisfacció laboral i explicar tot això a les xarxes socials.

El concepte 'muppie' és el resultat d'unir els moviments 'millenial' i 'yuppie'. L'escriptora que ha encunyat el terme, Michelle Miller, el defineix així: "Nova generació que es passa una hora al dia bussejant a internet, una altra mitja hora comprant 'on line' i tres quarts d'hora pensant què menjarà l'endemà".

NATIUS MOLT DIGITALS

Els 'muppies' estan ben formats, han estudiat algun màster, parlen dos o tres idiomes i han crescut agafats a la PlayStation i als auriculars de l'MP3. Han nascut amb la tecnologia a la seva vida, són dels anomenats 'natius digitals' i ho aprofiten. Utilitzen les tecnologies per a tot: comunicar-se, informar-se, fer vida social i augmentar l'autoestima gràcies als seus seguidors a Instagram.

També són habituals de Twitter, on espremen el seu enginy per compartir missatges tan graciosos com crítics mentre veuen l'últim capítol --si pot ser en versió original-- d'alguna de les sèries de moda.

VIDA SANA, MOLT SANA

L'esport i l'alimentació sana són altres de les seves passions. Amants del 'running' i de les seves 'apps' per a mòbils, els apassiona menjar verd i omplir el seu compte d'Instagram de plats ecològics amb, com a mínim, deu 'hashtags'.

Notícies relacionades

El 'look' dels 'muppies' s'allunya de la deixadesa dels 'hipster' per portar una vestimenta informal però arreglada i cuidada, evitant logos de marques visibles però garantint un bon aspecte. 

Finalment, un altre patró clau per a aquesta nova tendència és la passió per la seva feina, sempre abans que un bon sou. Els diners no són el més important per a un 'muppie', valoren les petites coses del dia a dia. Això sí, no descarten permetre's un capritx de tant en tant.