campanya #LaLlavedelOrden

Manuel Pimentel, estrella convidada en un anunci d'Ikea

L'exministre hi participa en qualitat d'expert a solucionar conflictes, ara fins i tot els de parella

Pimentel en l’anunci d’Ikea. / YOUTUBE

1
Es llegeix en minuts

Ikea ha tornat a donar la campanada amb els seus anuncis. En aquesta ocasió la firma de mobles ha fitxat qui va ser ministre de Treball en el primer Govern d'Aznar, Manuel Pimentel, en qualitat d'expert en la mediació de conflictes. I és que la república independent passa a ser un centre dels conflictes de parella, després de l'acumulació d'objectes i la necessitat imperiosa de buscar mobiliari intel·ligent per emmagatzemar el producte d'anys de convivència.

Al vídeo, una parella té una baralla en què es retreuen la quantitat de trastos inútils que acumulen. Sona el timbre i apareix Manuel Pimentel per solucionar el conflicte que amenaça l'estabilitat conjugal. Pimentel és especialista en la mediació de conflictes laborals, com el dels controladors aeris, els pilots d'Iberia i, més recentment, l'ERO de Coca-Cola.

Notícies relacionades

I és que de l'estupidesa de guardar mitjons sense parell, roba interior foradada i samarretes del segle passat, moltes parelles han posat punt final a l'amor. I en aquest estira-i-arronsa de l'absurd, Ikea aprofita per tocar un punt feble i oferir una solució. #LaLlavedelOrden de Pimentel és l'estratègia Ikea per dinamitzar la marca a les xarxes socials. Això i potenciar la venda d'armaris. L'agència McCan ha realitzat el vídeo.

La base del concepte de màrqueting d'Ikea ha evolucionat des del denominat màrqueting vital fins al màrqueting emocional. El primer entenia que no era possible segmentar els clients segons la seva edat, sinó pel seu estil de vida i la seva evolució. La llavors especialista de la marca Montserrat Maresch explicava allò que les parelles creen llars a diferents edats i que els mobles, per exemple, ja no havien de ser per a tota la vida. Després d'aquest màrqueting vital arriba la versió emocional, que pretén empatitzar amb els clients i els seus problemes quotidians per oferir una resposta. Darrere del 'no puc viure sense tu' i l'escalf d'un edredó s'amaga tota una sofisticada estratègia de consolidar la relació entre fabricants i consumidors. Tot un repte. 

Temes:

Ikea