NOVA MATÈRIA A LES ESCOLES

L'alternativa: cultura religiosa

Els alumnes catalans que no escullin Religió també estudiaran història i art catòlics

1
Es llegeix en minuts
M. J. I.
BARCELONA

Els estudiants catalans d'ESO que finalment no escullin Religió com a assignatura el pròxim curs 2015-2016 s'hauran de matricular, sí o sí, de la nova matèria de Cultura i Valors Ètics, que també inclou cultura religiosa en el seu temari. L'objectiu és, segons ha explicat la consellera d'Ensenyament, Irene Rigau, que els alumnes «adquireixin coneixements relatius a altres cultures i civilitzacions, com per exemple per què algunes religions dejunen, i que, a la vegada, sàpiguen interpretar i contextualitzar escrits i obres d'art», va indicar recentment Rigau.

L'objectiu és pal·liar, en la mesura que sigui possible, el dèficit de coneixements de cultura clàssica, història de les religions i filosofia que tenen molts estudiants quan finalitzen l'educació obligatòria. La mesura, de passada, ajudarà a estimular possibles vocacions humanístiques, opina la consellera. «Fa temps que la Generalitat treballava en el desenvolupament d'una assignatura que dotés els estudiants d'una certa cultura general i, sobretot, d'uns valors i d'un esperit crític», va explicar el setembre passat a aquest diari la directora general de Secundària, Teresa Pijoan.

Notícies relacionades

«L'escola no solament ha d'ensenyar Matemàtiques o Història, sinó també a tenir criteri», argumentava llavors Teresa de Puig, filòsofa, pedagoga i una de les persones que han participat en l'elaboració del currículum de la nova assignatura. El temari també parla d'altres cultures i religions, com pot ser l'islam.

Rigau, que no s'ha mostrat mai contrària que la Religió sigui una assignatura avaluable, com proposa el ministre Wert, sí que va expressar ahir el seu rebuig al contingut que la Conferència Episcopal Espanyola ha donat a aquesta disciplina. La consellera va assegurar que, si bé s'ha de combatre l'analfabetisme religiós, «això no hauria de passar per afegir la religió als plans educatius a un nivell alt, gairebé teològic», va dir.