Sort del reforç dels voluntaris

El Casal dels Infants, al Raval, s'omple d'alumnes de primària que fan deures amb ajuda de monitors

Un grup de nens fan els deures amb l’ajuda de voluntaris al Casal d’Infants del Raval. / CARLA FAJARDO

2
Es llegeix en minuts
M. G. S. N. / BARCELONA

No tots els nens van a casa després de l'escola, ni tenen pares que els ajudin amb els deures. Alguns van a centres com el Casal dels Infants, al Raval, per tenir reforç escolar. Allà no només aprenen a resoldre problemes de matemàtiques o a fer exercicis d'ortografia, sinó també valors i el sentit de la responsabilitat.

Així es veu a l'aula on tres monitors ajuden alumnes de primària. En una taula hi ha asseguda Eli Gómez, auxiliar del casalamb el Younes, un estudiant de sisè que divendres té un control de matemàtiques. El Younes es mostra molt optimista de cara a l'examen. «Malgrat que les divisions amb decimals i el màxim comú divisor són el que més em costa», confessa. Aquesta tarda té la sort de comptar amb l'Eli només per a ell. La resta de companys són a la sala contigua acabant les disfresses de carnaval (de llapis, gomes i calculadores) i els cartells per a la cavalcada. «A més a més de fer llengua i matemàtiques fem que s'involucrin en els temes del barri», explica Teresa Roigé, una de les responsables del casalEn una altra de les taules hi ha Xavier Soler, que està posant un full de divisions a un nen. Soler és voluntari des de fa tres anys, a més de mestre. Hi ha una tercera taula amb uns quants nens que fan broma amb un monitor.

A les parets hi ha penjat el gran termòmetre de la convivència. Una vegada a la setmana fan una assemblea per grup. «Hi ha un encarregat de la convivència que ho apunta tot i valora com han estat en conjunt», explica Silvia Cupet, educadora responsable. El berenar també és un punt important per començar amb forces i aprendre a alimentar-se. També involucren les famílies.

Notícies relacionades

Molts d'aquests nens són fills de pares immigrants. Alguns dels seus progenitors no saben bé l'idioma. Altres ni tan sols poden llegir ni escriure. Per això, gràcies a la tasca d'aquests centres, els alumnes aconsegueixen posar-se al dia. «Els nens es motiven perquè poden participar a la classe», manifesta Cupet.

Tot i ser un centre on es va a fer deures, els estudiants estan contents. Cosa que es veu tot just entrar al casal, on hi ha desenes de notes penjades donant les gràcies als monitors per la seva ajuda. «Hi ha una carta que ens va escriure una nena quan va acabar sisè. Després el reforç és a l'institut, però ens troben a faltar», comenta Cupet.