La Shopping Night reuneix una multitud entre paraigües

Gairebé un centenar de botigues, restaurants i hotels es van bolcar en promocions i festes

Tot i la pluja, el muntatge va treure profit de les voreres ampliades del passeig de Gràcia

Shopping Night a Barcelona. / CARLA FAJARDO

3
Es llegeix en minuts
PATRICIA CASTÁN / BARCELONA

Vegeu el vídeo d'aquesta

notícia al mòbil o

a e-periodico.cat.

Passada per aigua, però un cop més multitudinària i obrint la veda de ple a la campanya nadalenca a Barcelona. La pluja no va desanimar els milers de barcelonins que ahir a la nit es van bolcar en la Shopping

Night del passeig de Gràcia per disfrutar de compres amb descompte, festes, degustacions i tota la parafernàlia que va acompanyar l'eix argumental d'aquest any: el glamur del

Hollywood dels anys 20. La celebració va treure partit del renovat passeig, que ha ampliat l'espai per a vianants a tots dos laterals i hauria pogut batre rècords si no arriba a ser per la incomoditat d'haver de recórrer l'animat eix entre milers de paraigües.

La cruïlla amb Provença va ser l'escenari central de la vetllada, on música i performances van recordar els anys daurats del cine. Però no l'únic. Gairebé 60 comerços, 10 hotels i una quinzena de restaurants hi van posar el seu gra de sorra per donar color a la nit. I els barcelonins van sucumbir a totes les ofertes, començant per les comercials. Perquè aquest any alguns establiments s'havien proposat que, a més de ser una nit lúdica i de projecció ciutadana del passeig, també fos un reclam de vendes. Els descomptes d'entre el 10% i el 50% a molts comerços van fer que molts avancessin compres nadalenques.

No obstant, per a d'altres milers va ser una nit gratuïta per disfrutar. O de mínima despesa, per tastar el caldo solidari de Carme Ruscalleda davant el Mandarin Oriental, o altres tapes de cost simbòlic, o la mitja tona de patates braves que va regalar l'Hotel Comtes de Barcelona i els sacs de crispetes que va repartir l'Hotel Majestic per ambientar una nit de cine en què les seves Marilyn, Audrey i Liza Minelli, entre d'altres, treien el cap per la façana.

Una altra cua antològica es va formar davant el muntatge Swisswood de Quesos de Suiza, on se'n van despatxar 300 quilos entre els vianants, mentre que el xef Carles Abellan cuinava en el mateix estand per a un grup que s'havia guanyat el sopar en un concurs a les xarxes socials. I una infinitat de botigues repartien cava alhora que un exèrcit de discjòqueis semblaven haver ocupat la majoria de botigues participants.

Una vegada més, la implicació va ser molt superior per part de les grans cadenes populars o de moda més jove que per part del sector del luxe. Encara que un dels seus referents, Santa Eulalia, va muntar fins i tot una exposició d'inoblidables peces que van pertànyer a Marilyn Monroe, cedides per una col·leccionista per a l'ocasió.

Notícies relacionades

Poc després de les vuit del vespre, el passeig ja estava clarament animat i els vianants, àvids que passessin coses malgrat el pertinaç txiri-miri. No només de portes endins, sinó també a les carpes a peu de carrer. El tram més baix, tocant la plaça de Catalunya, va albergar un mercat de creadors emergents que va animar la zona i furgonetes de menjar ambulant, de plena tendència. Llàstima que les voreres a l'altura de Gran Via i Diputació seguien obertes per rases. Però la zona reformada del vial, fins a la Diagonal, va servir de plataforma per donar més brillantor i confort que en altres edicions als estands i muntatges que es van desplegar per sobre de Mallorca fins a la matinada, tot i que la pluja va fer que l'afluència de públic baixés abans que altres anys.

Però, a més dels negocis de la zona, una infinitat d'entitats vinculades al cine i la cultura hi van posar el seu gra de sorra, amb el Palau Robert com a epicentre, tot i que en aquest cas l'accés va estar restringit només a convidats.