ESTUDI SOBRE LA SINISTRALITAT

El RACC demana que els camions no paguin els peatges de l'AP-7 a Girona

La finalitat de la iniciativa és que aquests vehicles deixin de circular per la N-2 en aquest tram

El cost seria de 15 milions a l'any, mentre que el de les víctimes a la carretera és de 44 milions

Camions en un peatge de l’AP-7.

Camions en un peatge de l’AP-7. / JOSEP GARCIA

1
Es llegeix en minuts
CRISTINA BUESA / Barcelona

ElRACC ha proposat eliminar elpeatge per alscamions de l'AP-7 en el tram de Girona per evitar d'aquesta manera que utilitzin laN-2.El club de conductors ha elaborat un estudi sobre l'accidentalitat en els 102 quilòmetres d'aquesta via al seu pas per la demarcació i ha constatat que la perillositat de la nacional pel fet que segueixi sense desdoblar-se (només hi ha 8,4 quilòmetres d'autovia) representa un cost de 44 milions d'euros a l'any per a les arques públiques.

En canvi, ha assegurat el director de la Fundació RACC,Miquel Nadal, que eliminar els peatges per als vehicles pesants representaria uns 15 milions d'euros anuals. També ha considerat la possibilitat de bonificar-los en part, per exemple fins al 50%, de manera que el preu a desemborsar seria de 7,5 milions d'euros, una xifra que han considerat assumible tenint en compte l'elevada sinistralitat d'aquesta carretera.

Canvi de carretera

La proposta, que enviaran alMinisteri de Foment, aspira a aconseguir que un 60% dels 1.600 camions que cada dia circulen per la N-2 passin per l'autopista. Aquesta exempció del pagament s'aplicaria a tots els vehicles pesants que facin tot el recorregut, entre Maçanet de la Selva (Selva) i la frontera francesa, siguin nacionals o internacionals.

"La crisi ha fet augmentar el trànsit per la via gratuïta, amb els perjudicis per a la seguretat que comporta", ha raonat Nadal. "S'han de prendre mesures al més ràpid possible" , ha instat el responsable.

Mesures addicionals

Notícies relacionades

A més de la gratuïtat a les barreres, el RACC ha fet altres propostes per millorar la seguretat viària de la N-2. El director tècnic de l'entitat,Lluís Puerto, ha assegurat que són barates i que consisteixen a limitar lavelocitat a 90 quilòmetres per hora; prohibir els avançaments o canviar alguns senyals perquè siguin més clars, a més d'invertir en el manteniment de la infraestructura mentre no s'afronten d'una vegada per sempre unes obres que, pressupost rere pressupost, deixen aquesta via en l'abandonament  més absolut.

"La N-2 a Girona és el problema de seguretat viària més greu que hi ha al país", ha lamentat Miquel Nadal. I és que en aquesta carretera al seu pas per la demarcació, en el període 2008-2011 hi ha hagut un mort i un ferit greu cada setmana.