polèmica infraestructura viària DE LA GENERALITAT

1.500 persones marxen contra les futures rondes del Maresme

Cinc ajuntaments de la comarca assisteixen a la manifestació de rebuig de l'autovia

El pla preveu incorporar calçades laterals de dos i tres carrils a la C-32

2
Es llegeix en minuts
FEDE CEDÓ
MATARÓ

La gran autovia que la Generalitat ha començat a construir al Maresme, un projecte que preveu incorporar calçades laterals de dos i tres carrils a l'autopista C-32 com a alternativa a la N-2, no convenç. Així va quedar de manifest ahir en la manifestació convocada per la coordinadora Preservem el Maresme, que va reunir prop de 1.500 persones a Mataró. Les protestes veïnals han aconseguit, de moment, que els partits polítics que van impulsar la infraestructura, amb l'única excepció del PSC, facin marxa enrere i exigeixin que hi haggi una moratòria.

Argentona, Premià de Dalt, Vilassar de Dalt, Cabrera i Alella són cinc dels ajuntaments que s'oposen al projecte i que ahir van enviar representants a la manifestació encapçalada per una comitiva d'una vintena de tractors que es van saltar la prohibició de la Conselleria d'Interior i van arribar fins al consistori de Mataró des de la carretera N-2.

«Que no ens trinxin la comarca». Amb aquest lema van desfilar representants de les 65 entitats que subscriuen el manifest contra els laterals de l'autopista, entre les quals s'inclou l'associació de Promoció del Transport Públic (PTP). El seu president, Ricard Riol, va criticar que «el projecte no suposi una millora en la mobilitat comarcal» i suggereix destinar els 400 milions que costaran les obres a construir una variant ferroviària per l'interior.

Notícies relacionades

DESTRUCCIÓ AGRÍCOLA / El veterà líder sindical Pep Riera, de la Unió de Pagesos, que va encapçalar la tractorada, va definir les calçades segregades a l'autopista com «un disbarat que destrueix un gran nombre d'hectàrees agrícoles i equipaments públics», com l'alberg Can Soleret a Mataró. Va recordar que el Maresme «ja està prou castigat després de 40 anys pagant una autopista que al seu moment van vendre com a autovia lliure de pagament». Per aquesta raó, ara reclama l'eliminació dels peatges.

Les entitats veïnals del Maresme, com va deixar clar Juan Sánchez, president de l'associació del barri de Cerdanyola de Mataró, rebutgen tota ampliació viària i critiquen que «la ciutat no exerceixi de capital comarcal i, en canvi, sí que ho faci com a reducte de quatre polítics» àvids d'omplir el territori «de carreteres i formigó». Com a conclusió a l'acte reivindicatiu portat a terme, Antoni Esteban, portaveu de Preservem el Maresme, va aprofundir en la ferida política oberta en aquesta comarca amb el canvi de posició de partits com ERC i CiU, «que ara han baixat del carro» encara que al seu moment, en el si del consell comarcal, van aprovar les rondes enfront de l'oposició d'ICV i el PP.