Anar al contingut

INFRAESTRUCTURES

El Maresme es mobilitza contra les calçades laterals de la C-32

Ajuntaments i veïns organitzen protestes contra el projecte de la Generalitat

Argentona intenta frenar als tribunals les expropiacions

FEDE CEDÓ / Mataró

La celeritat amb què la Conselleria de Política Territorial i Obres Públiques ha activat els procediments per construir els carrils laterals paral·lels a l'autopista C-32 a les Rondes de Mataró i del Maresme, que té com a inici la implantació de descomptes al peatge de Vilassar de Mar a partir de demà, suscita nombroses protestes. Ajuntaments, entitats veïnals i ecologistes consideren desproporcionat l'impacte dels carrils laterals. Un descontentament que es plasmarà el 21 de novembre amb una manifestació i una tractorada a Mataró.

El projecte més avançat és la primera fase de la Ronda de Mataró, adjudicada per 59,5 milions per formar calçades a cada un dels laterals de la C-32 des de l'enllaç de la C-60 a Mataró. En una segona fase, es destinaran 115 milions d'euros per acabar la nova infraestructura que absorbirà el trànsit de la via ràpida i de la N-II.

OPOSICIÓ A ARGENTONA Al primer tram la principal oposició sorgeix de l'ajuntament d'Argentona, les crítiques del qual apunten a la precipitació amb què ha actuat la conselleria, «de la qual no hem obtingut resposta», lamenta el regidor d'Urbanisme, Xavier Collet. Per al regidor -que recela de tràmits oficials que, «com les expropiacions, s'han aplicat amb un inusual procediment d'urgència»- aquest silenci

justifica la interposició d'un recurs contenciós administratiu.

En el mateix projecte, la Plataforma Preservem el Maresme. No al desdoblament de l'autopista, que agrupa centenars d'afectats i entitats socials, considera que la Generalitat no va notificar individualment als afectats de les 65 finques una ocupació d'uns 100.000 m² «per evitar que poguessin presentar al·legacions» limitant l'anunci al DOGC «perquè els propietaris no se n'assabentessin», diu un comunicat.

Els agricultors lamenten que el preu imposat en les expropiacions dels terrenys agrícoles «sigui un 50% inferior al de mercat» de manera que com a únic recurs anuncien que recorreran als tribunals. La protesta dels pagesos es materialitzarà en la tractorada que acompanyarà la manifestació del dia 21 vinent. «Ens han tancat totes les vies de negociació», admeten.

MENYS AGRESSIVES Al sud de la comarca, les calçades previstes a la Ronda del Maresme amb una inversió de 215 milions no han estat ben rebudes pels col·lectius veïnals, malgrat que aquests admeten que «no seran tan agressives com la ronda de Mataró». Els estudis plantegen una ronda formada per una via desdoblada de 15,7 quilòmetres que segueix el corredor de la C-32 entre Montgat i Mataró.

Amb la nova via interurbana, els opositors al projecte mantenen que no s'allibera el trànsit de la N-II ja que la ronda compartirà el trànsit amb la via estatal (ja traspassada a la Generalitat juntament amb 400 milions per a alternatives viàries). «No serà el passeig que ens havien venut», afirmen. Una altra cosa és l'impacte sobre el territori i la qualitat de vida dels residents davant «una nova via que amplia en quatre carrils paral·lels el troncal actual per poder mantenir sis carrils de peatge privat», assegura Lluís Mas, de la plataforma veïnal.

0 Comentaris
cargando