COMERÇ DE PROXIMITAT

Sant Boi, Viladecans, Gavà, Castelldefels i el Prat posen en marxa una campanya nadalenca conjunta

Els municipis del delta del Llobregat treballen també en un pla estratègic del comerç de la zona

Presentació de la campanya a favor del comerç de proximitat que impulsen Sant Boi, Viladecans, Gavà, Castelldefels i el Prat per aquestes festes de Nadal. 

Presentació de la campanya a favor del comerç de proximitat que impulsen Sant Boi, Viladecans, Gavà, Castelldefels i el Prat per aquestes festes de Nadal.  / AJUNTAMENT DE SANT BOI

2
Es llegeix en minuts
Acn

El que l'any passat va començar com una campanya reactiva conjunta de cinc municipis del delta del Llobregat davant l'obertura de l''outlet’ de Viladecans, es presenta en aquesta ocasió com una suma d'esforços proactiva per consolidar el comerç local com a alternativa a les grans superfícies i, sota una marca comuna, posicionar aquesta zona com un sistema territorial de comerç urbà.  

Així, els ajuntaments de Sant Boi de Llobregat, Viladecans, Gavà, Castelldefels i el Prat de Llobregat han posat en marxa la campanya informativa 'Quina gran compra!' amb la voluntat de promocionar el comerç de proximitat de cara al Nadal.

Sota el lema 'Urbanshopping. El petit comerç no té res de petit', la iniciativa comercial, que compta amb el suport de la Diputació de Barcelona, s'allargarà fins al 7 de gener.

La campanya, dissenyada per l'agència de comunicació E2S, tindrà imatges específiques per als diferents segments comercials i es posa en marxa en múltiples formats com ara publicitat exterior, retolació d'autobusos i publicitat en premsa escrita i ràdio, entre d'altres. Tot i que no se n'ha detallat el cost, rondarà els 18.000 euros que va costar la de l'any passat.

L'acte de presentació de la campanya, fet a la Biblioteca Jordi Rubió i Balaguer de Sant Boi, ha comptat amb la presència de l'alcaldessa del municipi, Lluïsa Moret, i dels regidors de comerç de les cinc poblacions que participen en la iniciativa.

Malgrat l'alta concentració de centres comercials a la comarca, els intervinents han destacat que l'objectiu de campanyes com aquesta és aconseguir que el comerç de proximitat complementi les grans superfícies i, d'aquesta manera, evitar que els habitants del Baix Llobregat marxin a comprar fora.

En aquest sentit, la regidora de Comerç de Viladecans, Carmen Gimeno, ha assegurat que l'obertura de l''outlet’ del municipi, lluny d'afectar el comerç de proximitat com es temia, ha servit per evitar la fuga de compradors locals a altres municipis: “L'obertura ens ha afavorit més que no afectat”.

Pla estratègic del comerç del Delta del Llobregat

Tots els intervinents han coincidit a assenyalar que el comerç de proximitat és clau per mantenir la vitalitat dels cinc municipis i evitar que es converteixin en ciutats dormitori.

En aquest sentit, i més enllà de campanyes concretes com la que s'acaba de presentar, l'objectiu és tenir llest com més aviat millor el Pla estratègic de comerç del Delta del Llobregat que preparen en col·laboració amb la Diputació de Barcelona.

Notícies relacionades

Un pla, van explicar, que ha de servir per establir un mapa comercial de la zona, conèixer els hàbits de compra dels consumidors i la relació entre municipis, entre d'altres.

Més notícies de Sant Boi