Educació

Educadors alerten que una "cultura violenta" dificulta l'empatia en els nens

Josep Soler, col·laborador de l'Alliançe française de Sabadell, destaca que les emocions afecten la manera de veure les coses

1
Es llegeix en minuts
EUROPA PRESS / SABADELL

L'especialista en educació emocional i membre del Comitè Científic del Congrés Internacional d'Intel·ligència Emocional i Benestar Anna Carpena adverteix que actualment s'ha normalitzat una "cultura violenta" que dificulta l'empatia en els nens.

Tot el que passa en els primers anys de vida té un "impacte sobre la formació del cervell", i els estímuls principals arriben de l'escola, la família i la cultura, ha explicat en una sessió monogràfica sobre l'educació emocional de la plataforma Education Talks, impulsada per la Universitat Abat Oliba (UAO) CEU.

"Estem enmig d'una cultura violenta, però l'hem normalitzat tant que ni ens n'adonem", ha observat, i ha afegit que actualment està insensibilitzant la població, cosificant les víctimes.

És necessari treballar per generar un "rebuig" social als continguts violents, de manera que la indústria es vegi obligada a canviar els continguts que ofereix, ha defensat Carpena, que s'ha mostrat favorable  que se sistematitzi a les escoles objectius com el de la bondat, clau en la intel·ligència emocional.

El professor de Filosofia i Educació emocional a Saint Peter's School i col·laborador de l'Ateneu de l'Alliançe française de Sabadell (Barcelona) Josep Soler ha destacat que les emocions afecten la manera de veure les coses, i gestionar-les és la clau que permet controlar com es viuen els successos vitals.

Ha defensat que davant una emoció negativa, la solució no és canviar el pensament, sinó determinar quin és el motiu i decidir què sobre aquest tema: "El que ens diferencia no són les emocions, ja que, al final, tots sentim les mateixes, sinó la saviesa amb què les il·luminem".

Gestió d'emocions

Segons Soler, una de les tasques de l'educador és ajudar l'alumne a entendre que "la seva vida és un relat que va construint" i a interpretar les seves emocions amb les idees que volen que guiïn la seva vida.

Notícies relacionades

La directora de l'Escola Nuestra Señora de Lourdes, Mireia Trias, ha remarcat la importància d'educar "la mirada interior amb exercicis i espais de silenci", per desenvolupar la interiorització i la reflexió.

La plataforma per la innovació educativa Education Talks ofereix un espai de trobada entre educadors implicats en la innovació educativa, i proposa anualment una modalitat general i una altra monogràfica.

Temes:

Nens