Reforçar sentiment de pertinença

Sabadell busca la seva marca de ciutat

L'Ajuntament busca reforçar la identitat col·lectiva i posicionar la ciutat fora del seu propi territori

1
Es llegeix en minuts
EL PERIÓDICO / SABADELL

L'Ajuntament de Sabadell inicia un procés d'elaboració d'una marca de ciutat amb l'objectiu de reforçar la seva identitat col·lectiva i, al mateix temps, permetre dotar la ciutat d'un relat comú, representatiu i perdurable en el temps. La voluntat és que la marca de ciutat sigui un projecte de llarg recorregut, en el que s'impliqui també la ciutadania i generi, a més, sentiment de pertinença.

  

 El projecte de conceptualització, disseny i execució de la marca ha estat encarregat a la Fundació del Disseny Tèxtil (Fundit), fundació de l'Escola Superior de Disseny ESDI, que comptarà amb un equip d'investigació de professionals multidisciplinaris i amb experiències prèvies en el desenvolupament d'estudis socials i econòmics.

  

 La Fundació Fundit ha previst que la construcció del relat de ciutat i la conceptualització de la marca es portarà a terme en tres fases diferenciades. La primera, que ja s'ha posat en marxa, consisteix en la realització de reunions amb diferents col·lectius representatius de la ciutat. 

ENQUESTA CIUTADANA

Després, es realitzarà una enquesta ciutadana que ja està activa a Consensus i que es pot respondre fins el 12 de febrer. Per últim, s'han concertat entrevistes en profunditat a persones destacades de diferents àmbits de la ciutat.

  

 Durant la presentació del projecte, la tinenta d'alcalde de Promoció de la Ciutat, Marisol Martínez, ha assenyalat que “el que fem ara és posar les bases per a la construcció del futur de la nostra ciutat. Un futur que construirem amb el referent del nostre passat i del futur. Necessitem, en aquesta feina, la màxima col·laboració ciutadana, que expliqui com es veu i com vol ser”.

  

 Per la seva banda, Antoni Garrell, director general de la Fundació per ESDI, ha qualificat la iniciativa de “desafiadora, però necessària” i ha destacat “que el projecte serà una feina rigorosa d'anàlisi de la informació, on serà important l'opinió de les persones i, sobretot, acabarem tenint un estudi que no es quedarà en un calaix, sinó que s'aplicarà”.

  

Notícies relacionades

 Els treballs tenen un termini d'execució de sis mesos i compten amb un pressupost inicial de 40.000 euros, dels quals la Fundació Fundit aporta el 55% i l'Ajuntament un 45%.

Més notícies de Sabadell