Infraestructures

Sabadell planteja la transformació urbanística més gran dels últims 30 anys

L'alliberament dels espais que provoca la prolongació dels Ferrocarrils suposa una oportunitat per a "millorar la qualitat de vida de la ciutadania"

2
Es llegeix en minuts
EL PERIÓDICO / SABADELL

La prolongació de la línia de ferrocarril a Sabadell proporciona un enriquiment a la mobilitat de la ciutat, que a partir de la primavera de 2017, es materialitzarà en l'obertura de tres noves estacions que se sumaran a les ja inaugurades aquest mes de setembre. No obstant, l'alcalde de Sabadell, Juli Fernàndez, la tinenta d'alcalde de Territori i Sostenibilitat, Glòria Rubio, i el regidor d'Espai Públic, Xavier Guerrero asseguren que, juntament a elles i l'intercanviador amb Renfe, Sabadell sumarà múltiples noves connexions amb la xarxa d'autobusos i nous espais per a la ciutat. “Una oportunitat que comportarà una millora de la qualitat de vida de la ciutadania”.

En aquest sentit, Fernàndez afirma que “l'espai que s'allibera amb la suma d'obres que comporta la prolongació dels Ferrocarrils i les noves estacions és rellevant per a la ciutat i farà que durant 2017 s'estigui treballant en diferents punts”. Afegeix a més, que el “Passeig, per exemple, és una gran oportunitat que tenim davant, segurament la més gran transformació dels últims trenta anys a Sabadell”.

Segons Glòria Rubio, l'“eliminació de diverses barreres arquitectòniques permetrà cosir espais i, per tant, crear nous punts de trobada per a la ciutadania”. I Xavier Guerrero respatlla aquestes declaracions assegurant que “moltes d'aquestes obres permeten pacificar el trànsit en diverses zones de la ciutat”.

D'aquesta manera, desglossen alguns dels projectes previstos, com el de l'estació de Can Feu-Gràcia, on està previst acabar el soterrament el proper desembre. A més, l'Ajuntament continuarà treballant amb l'objectiu de soterrar la línia fins al parc de Can Feu, a l'espera que els pressupostos de la Generalitat incloguin una partida per a això.

Per una altra banda, gràcies a convenis amb l'Escola Superior de Disseny (ESDI) i el Departament de Construcció de l'Escola Tècnica Superior d'Arquitectura del Vallès, l'Ajuntament vol impregnar d'art les parets dels ponts de fonament de la rambla d'Ibèria.

Pel que fa a l'estació Sabadell Plaça Major, s'han iniciat els treballs per preparar un projecte singular aprofitant l'estació, “amb l'objectiu de donar a aquest punt la centralitat i la urbanitat que mereix el centre neuràlgic de la ciutat”.

També la primavera de 2017 es presentarà el Pla de l'Espai Central, que iniciarà un projecte urbanístic gràcies a un concurs que busca que el Passeig es doti de zones per estar més agradables, així com d'elements urbans que invitin la ciutadania a acostar-s'hi.

Quan s'obri al públic l'estació La Creu Alta, s'acabarà el projecte urbanístic iniciat els anys 90 amb l'obertura de l'Eix Macià, que ha portat a una nova centralitat metropolitana. A la superfície de l'estació es podria construir un nou equipament, però això es decidirà a partir d'un procés deliberatiu amb la ciutadania.

Per la seva banda, l'obertura de l'estació Sabadell Nord permetrà acabar les obres a la plaça d'Espanya. Aquest espai es convertirà en intermodal, ja que connectarà diferents mitjans de transport, tant públics com privats. A més de l'intercanviador, hi haurà un nou espai públic per a l'oci i més espais per al descans i els desplaçaments a peu.

Notícies relacionades

Finalment, l'estació Sabadell Parc del Nord permetrà cohesionar els barris de Ca n’Oriac, Sant Julià i la Plana del Pintor i obrir un nou corredor verd amb el parc fluvial del Ripoll.

Més notícies de Sabadell