ELECCIONS GENERALS

Un debat de Champions

El duel a quatre d'Atresmedia bat rècords amb 9,2 milions d'espectadors

A Catalunya va reunir 1.156.000 persones i va desbancar el final de la sèrie 'Merlí' (TV-3)

1
Es llegeix en minuts
Manuel de Luna
Manuel de Luna

Periodista

ver +

Tot i que al PP li va fallar el seu primer espasa --a Mariano Rajoy el va substituir Soraya Sáenz de Santamaría-, el debat a quatre que va organitzar Atresmedia va trencar totes les expectatives d'audiència: una mitjana de més de 9,2 milions d'espectadors (amb un estratosfèric 48,2% de quota de pantalla) van seguir el duel, que van emetre simultàniament Antena 3 i La Sexta. Segons aquestes dades, 'El debate decisivo' s'ha convertit en el programa més vist de l'any a Espanya al captar l'atenció de gairebé la meitat de la població que aquest dilluns estava davant el televisor entre les 22.00 hores i la mitjanit.

Catalunya, aquesta expectació també va ser espectacular, fins al punt que va eclipsar el final del gran èxit de la temporada de TV-3, i fins ara líder indiscutible dels dilluns, la sèrie 'Merlí'. Així, el debat va aconseguir a Catalunya 1.156.000 seguidors de mitjana (39,4% de quota), encara que 'Merlí' es va acomiadar amb una dada més que digna: 591.200 incondicionals (19,4%). Sens dubte, aquesta sèrie va restar seguidors al debat.

Segons dades de Kantar Media, el debat a quatre el van seguir 5.027.000 persones a través d'Antena 3, mentre que per La Sexta el van veure 4.206.000 espectadors. Curiosament, a Catalunya va ser al revés: La Sexta va tenir més audiència (625.000 seguidors) que Antena 3 (531.000). I entre les dues emissions es va colar ‘Merlí’.

MINUT D'OR

Pel que fa al minut d'or del debat, es va produir a les 22.39 hores, quan més de 10 milions de teleespectadors (51.3%) seguien l'especial per Antena 3 o La Sexta. Una audiència de Champions.

Notícies relacionades

A més de l'emissió convencional per televisió, aquest debat també es va oferir per internet. Així, i segons dades d'Atresmedia, 307.408 persones van seguir l'especial per l'aplicació Atresplayer, i des de més de 160 països. Un rècord històric de la seva web, segons el grup audiovisual, que xifra el seguiment internacional al Regne Unit (4,7%), Alemanya (2,6%) i França (2,3%). Això sí, a Espanya va ser majoritari, amb un 78,5% de l'audiència.

Pel que fa a les xarxes socials, també va ser un programa històric. S'ha convertit en el tema més comentat de l'any a Twitter amb 2,4 milions de tuits durant el debat. A més, el 'hashtag' #7DElDebateDecisivo va ser’ trending topic’ tant a Espanya com a nivell mundial.