EL CAMÍ CAP A LES URNES

El PSC posa cara a les retallades en el seu primer espot de campanya

Una mare amb un fill amb dependència severa plasma els efectes de la política social del PP

Vídeo de la candidata Carmen Chacón. / periodico

1
Es llegeix en minuts
Roger Pascual
Roger Pascual

Periodista

Especialista en futbol, bàsquet, handbol

Ubicada/t a Barcelona

ver +

Les conseqüències de les retallades protagonitzen el primer espot del PSC per a la campanya electoral del 20-D. És la història real d'una mare que plasma els efectes de la política social del PP: Mónica, que té un nen amb un grau de dependència màxim, explica com des del 2011 li han retallat 150 euros mensuals de l'ajuda a la dependència. A més de l'ajuda econòmica, també li han limitat les hores d'assistència social. Un drama que pateixen moltes famílies a Catalunya i que els socialistes han volgut visibilitzar aquest dijous, 3 de desembre, Dia Internacional de les Persones amb Discapacitat.   

Notícies relacionades

"No sé a qui votarà Mónica, el que sí que sé és que jo vull solucionar el seu problema", diu Carme Chacón abans que aparegui el lema electoral del PSC, 'Som la solució'. Aquest vídeo s'emmarca en l'estratègia de la campanya dels socialistes, que volen posar cara a les retallades per demostrar que són alguna cosa més que freds números i deixar en evidència l'impacte real que tenen en la societat. "Volem ensenyar l'Espanya que Rajoy no vol que vegis", asseguren fonts socialistes.

Reconstruir l'Estat del Benestar després de "l'atac sense precedents del PP", que ha retallat 20.000 milions de les polítiques de benestar, és una de les idees força sobre les quals el PSC vol construir el seu relat electoral.