Anar al contingut

Podem i IU marquen territori en la campanya de Sí que es Pot

Garzón reclama a Iglesias exportar l'aliança catalana a les eleccions generals

Rabell crida al vot útil progressista a la recerca de l'electorat metropolità del PSC

JOSE RICO / EL PRAT DE LLOBREGAT

Pablo Iglesias i Alberto Garzón parlen el mateix idioma, però no s'entenen. No obstant, la campanya catalana els condemna a firmar una treva pel bé de la marca compartida, Catalunya Sí que es Pot, i del seu cap de cartell, Lluís Rabell. Podem i IU estan bolcant totes les seves energies en suport de la candidatura que engloba ICV-EUiA i el partit lila, amb l'objectiu de mobilitzar el vot esquerrà del cinturó metropolità. Però no ho fan junts. Després de quatre dies monopolitzats pel provocador verb d'Iglesias, la campanya de Sí que es Pot ha deixat pas al candidat d'IU a la Moncloa, que ahir va protagonitzar el seu primer míting amb Rabell.

Un acte en què es va colar la pugna entre IU i Podem a compte d'una possible confluència de cara als comicis legislatius. Garzón va aprofitar el micròfon per reivindicar la candidatura unitària de Rabell com un «exemple que s'ha d'estendre a la resta de l'Estat». Missatge a Iglesias, que no vol saber res d'aliances amb Izquierda Unida. «L'enemic és tan gran que la unitat popular és indispensable. No és només una qüestió electoral», va incidir Garzón al Prat de Llobregat. En la seva primera estada a Catalunya -hi tornarà el cap de setmana-, Iglesias ha evitat tota referència a IU en els seus actes.

Per evitar que les picabaralles afectin una campanya en què aspira a ser la primera força d'esquerres al Parlament, Rabell va voler posar pau amb una crida a «agrupar» tots els vots progressistes al voltant de Catalunya Sí que es Pot, amb independència «del carnet que tingui cada un», fet que incloïa també una opa hostil al PSC a la recerca del seu electorat. «No importa d'on venim, el que importa és on anem», va asseverar davant les prop de 800 persones que es van arremolinar al gran bastió metropolità d'ICV-EUiA des de fa dècades.

PATRIMONI LILA / Els mateixos interessos mutus que van empènyer Iniciativa i Podem a coalligar-se -els ecosocialistes s'estimbaven en les enquestes a mesura que el partit d'Iglesias es propulsava- expliquen que la campanya de Rabell estigui impregnada d'un color lila dominant que només deixa espai per a algunes pinzellades del verd i vermell d'ICV-EUiA. Els mítings del líder de Podem han superat els 2.000 assistents, registre inèdit en anteriors campanyes ecosocialistes. I l'equip d'Iglesias està explotant el filó de la seva marca per terra, mar i Twitter. «Catalunya Sí que es Pot és Podem», es pot llegir des de dimarts en l'avatar d'Iglesias en aquesta xarxa social.

0 Comentaris
cargando