Anar al contingut
zentauroepp41506387 barcelona 07 01 2018 sociedad inicio de las rebajas e180107125145

Les rebaixes tradicionals conviuen amb les noves tendències

Neus Soler

El consumidor té avui un gran nombre d'oportunitats al llarg de l'any de beneficiar-se de descomptes i d'ofertes i de poder adquirir els productes a un preu reduït

Enrere queden els dies en què els comerços disposaven de només dos períodes anuals de rebaixes, un al gener i un altre al juliol, per desfer-se dels romanents de temporada no venuts al preu regular. Actualment, amb la desestacionalització de les rebaixes establerta el 2012 pel Govern, i les jornades comercials importades, com per exemple els populars divendres negre (Black Friday) i dilluns cibernètic (Cyber Monday), el consumidor obté un gran nombre d’oportunitats durant l’any de beneficiar-se de descomptes i d’ofertes.
La creació de promocions i l’avançament de les rebaixes són conseqüència de la necessitat dels comerciants de dinamitzar les seves vendes, encara que això signifiqui sacrificar el benefici al reduir els marges. No obstant, concedeixen més llibertat al comerç perquè generi les ofertes segons el pols del mercat que detecti i de la situació que consideri de més interès comercial, sense esperar l’arribada de dates concretes. El petit comerç pateix per aquestes tendències derivades de la liberalització dels descomptes, ja que es veu debilitat per la mesura i considera que aquesta s’enfoca només al preu, sense atendre altres factors també importants, com la devaluació  dels productes de disseny quan es rebaixen.
Amb tot, el model tradicional de les rebaixes segueix funcionant, beneficiant les botigues i els seus clients. Perquè la desestacionalització de les rebaixes ha afavorit que els comerços puguin rotar els seus productes i introduir col·leccions noves amb més freqüència que abans; però necessiten un període de tall que marqui el canvi de temporada i permeti donar la benvinguda a l’època de calor o de fred. La finalitat de les rebaixes tradicionals és extintiva, perquè l’estrena de la nova estació, estiu o hivern, només es pot fer si es liquida l’anterior. La climatologia, doncs, resulta fonamental, i configura el motiu principal que la campanya de rebaixes actual es desenvolupi de manera exitosa. Sobrevingudes les baixes temperatures, els comerços s’estan desfent de les peces d’abric que no han venut mentre no feia fred. En aquest sentit, la Confederació Espanyola de Comerç confia que aquestes rebaixes serveixin per rellançar les vendes, i preveu un creixement interanual del voltant del 3%.
Al consumidor, per una altra banda, les rebaixes tradicionals li permeten adquirir productes de qualitat i actualitat a preus més econòmics, de manera que es pot apartar durant uns dies de la necessitat de fer una despesa elevada per comprar un article d’aquest tipus, o bé de recórrer als productes de preu baix (low cost), de tan dubtosa qualitat. Els clients busquen descomptes sense renunciar a la qualitat i a les tendències de la moda, perquè segueixen veient aquest període com la temporada oficial de rebaixes.
I és que, en definitiva, la llibertat dels comerciants per modificar els preus durant tot l’any és compatible amb els tradicionals períodes de rebaixes, entesos sota el seu concepte original, és a dir, com a forma de promoció dels productes que no s’han venut al llarg de la temporada.  

0 Comentaris
cargando