Nous mercats per a temps nous

Una iniciativa pionera de l'Institut Municipal de Mercats de Barcelona té la voluntat de convertir l'experiència única de la compra a les parades en una excursió virtual des de casa

1
Es llegeix en minuts
cmontanyes41547527 mercado180110191548

cmontanyes41547527 mercado180110191548 / FERRAN SENDRA

El comerç tradicional es veu assetjat per diversos fronts, des de la pressió de les grans superfícies fins a la venda on line, i els mercats municipals no en són cap excepció. Més enllà de la proximitat i de la seguretat d’un producte fresc i en òptimes condicions, els mercats ofereixen una relació directa amb el client que és la base tradicional de l’atracció, cultural i gastronòmica, d’aquests centres. També és cert, no obstant, que les noves pautes de consum, la falta de disponibilitat horària i l’envelliment de la població han precipitat la renovació de l’oferta de serveis dels mercats. Alguns d’aquests ja es van avançar fa temps amb comptes de WhatsApp entre particulars o amb pàgines web específiques, però la iniciativa pionera de l’Institut Municipal de Mercats de Barcelona va més enllà i té la voluntat de convertir l’experiència única de la compra a les parades en una excursió virtual que es pot fer des de casa.

El nou canal de venda, operatiu a través del supermercat digital Ulabox, se cenyeix al Mercat del Ninot, a l’Esquerra de l’Eixample, però és extensible a altres barris, i ha tingut elevats nivells d’acceptació en el temps que fa que funciona, especialment en els sectors dels aliments peribles: carn, peixos i fruites i verdures.

Arribar a un nou públic, satisfer demandes sense límit de temps i assegurar la qualitat del producte fresc és evolucionar sense deixar de ser fidels als orígens socials i comunitaris del mercat.